Radionica-pričaonica „Jesen na Montessori način“

Odgojiteljice Montessori skupine u suradnji s Gradskom knjižnicom grada Zagreba na Savici održale su radionicu za djecu „Jesen na Montessori način“. Na dječjem odjelu svakog četvrtka održava se radionica-pričaonica, a djeci su ponuđene raznovrsne umjetničke i stvaralačke aktivnosti. Radionice provode djelatnice knjižnice, svrha tog programa je omogućiti kvalitetno provedeno slobodno vrijeme za djecu koja ne pohađaju vrtić.

Odgojiteljice Marina Borić i Vesnica Čizmar pripremile su kreativnu i interaktivnu radionicu s elementima Montessori programa u kojoj su sudjelovala djeca u dobi od 2 do10 godina. Na početku radionice odgojiteljice su se obratile djeci i roditeljima te ih upoznale s posebnostima Montessori programa. Kao početnu aktivnost odgojiteljice su pripremile košaru s jesenjim plodovima za taktilno istraživanje. Uslijedila je priča „Jesenko“ autorice Jadranke Čunčić-Bandor uz vizualne aplikacije. Doživljaj priče djeca su izrazila kroz zajedničku izradu lutke „Jesenka“. Najveći interes pokazala su u aktivnosti izrade medaljona od slanog tijesta i sjemenki. Na radionici su cijelo vrijeme bili prisutni roditelji i znatiželjno su promatrali djecu. Na kraju radionice, uz zahvalu djelatnika gradske knjižnice Savica, odgojiteljicama su se također obratili i roditelji koji su iskazali zadovoljstvo uz pozitivne komentare.

Osmjesi na licima djece koji su odražavali zadovoljstvo ponuđenim aktivnostima potaknuli su djelatnike knjižnice da nas ponovno pozovu na suradnju u pripremi uskršnje radionice. Početak je ovo jedne izrazito vrijedne suradnje Dječjeg vrtića Lojtrica i Gradske knjižnice Savica, s ciljem razvoja kvalitetnog obrazovnog sadržaja za djecu koja ne pohađaju vrtićki program.

Pripremila: Petra Gotal, odgojiteljica mentor

Dječji vrtić Lojtrica uključen u građansku inicijativu „Dani kolektivne sadnje drveća“

Eko status Dječjeg vrtića Lojtrica kontinuirano motivira odgojitelje i druge djelatnike da aktivno sudjeluju u brojnim projektima. Ovoga puta naš vrtić uključio se u vrijednu i zanimljivu akciju „Dani kolektivne sadnje drveća“, građansku inicijativu koja se provodi kroz tri dana 25., 26. i 27. listopada diljem Hrvatske. Cilj ove inicijative je potaknuti građane na sadnju stabala, kako bi doprinijeli ozelenjivanju svojih životnih sredina te osvijestili važnost i dobrobit drveća.

U Dječjem vrtiću Lojtrica djeca razvijaju ekološku svijest i pozitivan stav prema prirodi kroz svakodnevne aktivnosti. Stoga smo i mi na svoj način sudjelovali u ovoj inicijativi te smo s veseljem posadili stabla, kako u dvorištu centralnog objekta tako i u područnim objektima u Velikoj Mlaki, Gradićima i Donjoj Lomnici. Radi se o stablu Albicije ili Kineske mimoze. Ovu korisnu građansku inicijativu odlučili smo podijeliti i s Eko školom OŠ Novo Čiče, s kojom smo više puta ostvarili uspješnu suradnju. Darovali smo im sadnicu Albicije dok su oni nama darovali zeolit – prirodno gnojivo koje će poboljšati rast naše nove biljke.

Vjerujemo da će naša stabla dijelom prenijeti ekološku poruku važnosti drveća i biljaka na djecu i njihove obitelji te širu lokalnu zajednicu. S veseljem iščekujemo kada će to ukrasno listopadno stablo poprimiti svoj oblik krošnje koji podsjeća na kišobran i ispuniti naše dvorište prekrasnim mirisnim cvjetovima.

Pripremila: Marija Kmet, odgojiteljica

Sudjelovanje odgojiteljica DV Lojtrica na znanstveno-umjetničkom simpoziju

Na Učiteljskom fakultetu u Zagrebu od 29.- 31.08.2109. održan je  III. Znanstveno-umjetnički simpozij s međunarodnim sudjelovanjem „ Kako dramsko izražavanje doprinosi kvaliteti poučavanja“, u organizaciji UFZG i Teatra Tirena.  Na simpoziju se raspravljalo o važnim pitanjima uloge dramskog odgoja,   dramskih tehnika koje pridonose poboljšanju igre i učenja, vrstama dramsko pedagoških metoda koje pridonose kvaliteti odgojno- obrazovnog rada u školama i dječjim vrtićima.

Na Simpoziju su  sudjelovale odgojiteljice mentorice Ana Marija Cimaš i Zlatica Šandor predstavljajući Dječji vrtić Lojtrica, u suradnji s odgojiteljicom Ivanom Pavišić iz Dječjeg vrtića Velika Gorica. Istražujući nove pristupe u provedbi odgojno- obrazovnog rada, te radeći na profesionalnom razvoju odgojiteljice su  povezale svoj rad, kompetencije i iskustvo te aktivno sudjelovale u izlaganju kvalitetne prakse na temu „Uloga dramskih igara lutkom u razvoju kompetencija“  te održale radionicu za prisutne sudionike pod nazivom „S lutkom u maštu“ u trajanju od 4 sata. U radu su prikazale na koji način uporaba lutke u skupini pomaže djeci u spoznavanju njihovih vještina, kontroliranju emocija, izgradnji samopoštovanja, kooperativnosti, razvoju socijalnih kompetencija te kompetencija na materinjem jeziku. Cilj sudjelovanja na ovakvom Simpoziju je bio prikazivanje modernog pristupa odgojno-obrazovnom radu, korištenjem različitog materijala za izradu lutaka i priča te obogaćivanjem materijalnog konteksta, u kojem se potiče slobodna interpretacija djeteta, njihova kreativnost, radost i užitak stvaranja.

Poziv na izložbu projekta „Kulturna baština kao poticaj za likovno stvaranje“

Izložba dječjih radova može se pogledati na dječjem odjelu Gradske knjižnice Velika Gorica, u prostoru Pučkog otvorenog učilišta na 2. katu, u razdoblju od 15.10. do 15.11.2018.

U mješovitoj odgojnoj skupini Montessori programa djeca i odgojiteljice proveli su projekt pod nazivom „Turopolje“. Cilj ovog projekta bio je upoznati djecu s kulturnom baštinom te doživljaj i izgradnja vlastitog identiteta.

Poveznica projekta s likovnim aktivnostima vidljiva je iz citata: „Likovno stvaralaštvo, likovni odgoj i obrazovanje kao ljudska djelatnost i dio odgojno – obrazovnog sustava, predstavljaju specifičan medij spoznaje svijeta i vizualne stvarnosti. Preko tog moćnog medija uvodimo djecu i mlade u promatranje i doživljavanje likovnih pojava i likovnih djela, u svijet likovnih ideja i likovne pismenosti, likovnih znakova i poruka.“ ( Brajčić M., 2002.)

Čovjek i kultura su u međuodnosu, čovjek svojim djelovanjem stvara kulturu, a kultura čovjeku osigurava osobnost i gradi njegov identitet. Zato se kultura i baština trebaju njegovati, čuvati te prenositi na mlađe generacije. Važno je djetetu osigurati poticajnu sredinu za upoznavanje kulturne baštine uz njegovanje aktivnog sudjelovanja djeteta i iskustvenog učenja uz primjenu istraživačkog rada.

Neke izjave djece tijekom provođenja projekta:

Što je narodna nošnja?

Posebna odjeća, jer je sad nema za kupiti. Jako je skupa. Ta nošnja se radi od kolovrata.

Gdje se može kupiti narodna nošnja?

Može se kupiti tamo gdje su najčešće ljudi hodali iz prošlosti.

Kako sam se osjećala kad sam odjenula narodnu nošnju?

Kad sam obukla narodnu nošnju osjećala sam se čudno jer nikad prije nisam bila tako obučena.

Kako je teška narodna nošnja. Mora da je mami bilo jako vruće u njoj.

Zašto su predmeti drveni ili željezni?

Zato jer se tada nisu radile stvari kakvih imamo sad.

 

Projekt provele odgojiteljice Montessori skupine: Vesnica Čizmar, Marija Cvetković Sam i Marina Borić

Sportski dan na stadionu Radnik

Povodom Dječjeg tjedna djeca iz područnog objekta Donja Lomnica sudjelovala su u Sportskom danu na SRC Radnik.

Nogometni treneri osmislili su deset radnih jedinica na kojima su se djeca izmjenjivala u različitim motoričkim igrama kao npr. Crna kraljica 1,2,3; mali nogomet; gađanje čunjeva i slično.

Djeca su uživala i aktivno sudjelovala u sportskoj manifestaciji i prekrasnom sunčanom danu. Poseban doživljaj bio je fotografiranje s našim nogometnim prvoligašima (seniori).

 

 

Dan palačinki i vafla

U bogatom programu Dječjeg tjedna  u DV Lojtrica tradicionalno se obilježio Dan palačinki i vafla. U svim objektima našeg vrtića djeca su “slatki” dan provela u bogatom okruženju i poticajima.

Na temelju svojih iskustava djeca su se dosjećala koji su sastojci potrebni za izradu palačinki i vafla. Mogli su prepoznavati senzorne kvalitete neposrednim promatranjem, manipulacijom i doživljavanjem mirisa, boja i tekstura.

U centralnom objektu u Velikoj Mlaki za djecu je organiziran i prigodan kviz znanja u kojem su sudjelovala djeca starijih vrtićkih skupina i djeca iz Montessori skupine. Pokazali su zavidna znanja o izradi njihovih omiljenih slastica.

Neke izjave djece u procesu izrade palačinki:
Što je potrebno za izradu palačinki?
”Treba nam ulje, pekmez i linolada.”
”Treba nam i brašno…mislim da nam treba i pola litre mlijeka.”
Kakve palačinke volite?
”S nutellom!”
”Ja volim žute.”
”Od meda!”
”Ja i tata volimo sa šećerom.”