Sekcija predškolskih logopeda Hrvatske u DV Lojtrica

U četvrtak, 9. studenog naš vrtić je bio domaćin Sekcije predškolskih logopeda Hrvatske. U knjižnici Vrtića okupilo se 40-ak logopeda zaposlenih u predškolskom odgoju i obrazovanju te odgojiteljice iz DV Lojtrica. Cilj susreta bio je predstavljanje kraćeg programa „Korak po korak do škole“. Radi se o programu intenzivne pripreme djeteta za školu kroz individualni pristup djetetovim potrebama i interesima  koji se provodi u DV Botinec. Program su predstavili psiholog gosp. Branisavljević i odgojiteljica savjetnica Kuprešanin. Sudionici skupa razgledali su i vrtić koji se može pohvaliti modernom i funkcionalnom arhitekturom  te bogatim materijalnim okruženjem. Nakon razgledavanja sudionici su nastavili raspravu o važnim temama i razmijenili bitne informacije. Uspješno i na zadovoljstvo svih prisutnih završena je Sekcija predškolskih logopeda Hrvatske.

Seminar ” Što kineziologija i medicina rada mogu učiniti za zdraviji i duži radni vijek“

Dječji vrtić Lojtrica bio je domaćin seminara „Što kineziologija i medicina rada mogu učiniti za zdraviji i duži radni vijek“. Ovaj seminar, održan 06. studenoga o.g., Zavod za unapređivanje zaštite na radu organizirao je uz potporu Europske agencije za zaštitu na radu (EU-OSHA, )a u sklopu europske kampanje „Zdrava mjesta rada za sve uzraste“.

Dobrodošlicu  sudionicima poželjela je ravnateljica vrtića Ljuba Brnadić, a seminar je otvorila Snježana Štefok, voditeljica Službe za edukaciju, informiranje i međunarodnu suradnju.

Teme isticane u europskoj kampanji su: pomicanje dobi za odlazak u mirovinu i sve dulji radni vijek, velike fluktuacije i migracije, osobito odlazak mladih i radnika s iskustvom iz zemlje …

Ana Akrap, viša stručna savjetnica, govorila je o načinima organiziranja sigurnih  i zdravih uvjeta tijekom cijelog radnog vijeka. Sudionici su sa zanimanjem pogledali više kratkih filmova na tu temu, a Akrap je predstavila i e-vodič- alat za radnike, poslodavce, voditelje ljudskih potencijala i stručnjake zaštite na radu izrađen u sklopu europske kampanje.
Krešimir Kaćunko, voditelj Službe nadzora zaštite na radu u Inspektoratu rada, detaljno je objasnio postupanje inspektora zaštite na radu tijekom nadzora istaknuvši kako inspektorima nije cilj puko pisanje globa i pokretanje prekršajnih postupaka, nego da zaštita na radu bude besprijekorna, što je važno i za radnike i za poslodavce.

Na koji se način mogu spriječiti mišićno-koštani poremećaji, odnosno kako se može zaustaviti njihovo napredovanje ako već postoje? Na to pitanje odgovorila je dr. sc. Josipa Nakić s Kineziološkog fakulteta u Zagrebu predstavivši projekte koje provodi s radnicima LIDL a i INA-e na njihovim radnim mjestima, a čiji je cilj očuvanje zdravlja kako bi radnici bili aktivni i u starosti. Predavanje je popratila s više video-clipova koji su nastali u sklopu projekata, a u kojima su prikazani najčešći pogrešni pokreti i kretanje u procesu rada, primjerice, u skladištu ili trgovini, kao i pravilno izvođenje pokreta i kretnji. Pokazavši najčešće pogreške, objasnila je na koji način malim pomacima – ispravljenim kretanjem i držanjem – možemo učini puno za naše zdravlje. Za kraj pokazala je „jednostavnu, a najbolju vježbu“ za održavanje ravnoteže, jačanje zdjelične muskulature i kralježnice.

Uključivanjem u buduće projekte Zavoda za unapređivanje zaštite na radu,  vrtići Grada žele postati primjer dobre prakse za radna mjesta na kojima radi zdrav, aktivan i zadovoljan radnik.

NAŠ VRTIĆ SUDIONIK MEĐUNARODNE KONFERENCIJE EKOŠKOLA uključenih u projekt “Mi jedemo odgovorno”

Koordinatorice projekta iz Dv Lojtrica  i članovi eko odbora; ravnateljica, zdravstvena voditeljica, odgojiteljica, glavna kuharica i ekonom sudjelovali su na konferenciji ekoškola u Sloveniji u mjestu Artiče. Ostvarenja projekta na razini 9 zemalja sudionica predstavili su  međunarodni koordinatori iz Češke, Hrvatske i Slovenije.

Uz prikaz i predstavljanje projekata iz ekoškola Italije, Češke, Slovenije i vrtić Lojtrica s prezentacijom primjera dobre prakse  i promotivnim štandom s proizvodima iz vlastite kuhinje, lecima, mini kuharicom vrtića, brošurama Turističke zajednice Grada ponosno je predstavljao Hrvatsku i eko vrtić grada Velike Gorice i turopoljske regije. Iz prikazanih prezentacija saznali smo kako je projekt unaprijedio odgoj i obrazovanje za okoliš.

Domaćini iz OŠ Artiče organizirali su obilazak i predstavljanje ekološko-biodinamične proizvodnje na farmi Černelić s koje smo ponijeli savjete i sjeme biljaka za vrtićki vrt.

Dobrim idejama želimo potaknuti promjene, a promjenama oblikovati djecu, roditelje i sve nas u čuvare našeg planeta.

„Ajmo van!“

U sklopu Dječjeg tjedna u Velikoj Gorici na igralištu uz Dječji vrtić Žirek organizirana je aktivnost „Ajmo van!“. Za sve dječje vrtiće u Velikoj Gorici osmišljene su igre na otvorenom jer djeca najviše od svega vole boraviti vani i igrati se.

Kako znamo koliko je za djecu važan boravak na zraku, igrama na otvorenom osiguralo im se sigurno i poticajno okruženje, gdje su mogli istraživati prostor u slobodnoj i organiziranoj igri.

Prije početka igara djeca  su imala uvodno zagrijavanje koje je vodila fizioterapeutkinja kako bi se djeca dobro pripremila prije fizičkih aktivnosti. Zagrijavanje je jako bitno jer dovodi tijelo u takvo fiziološko stanje koje će kod vježbača poboljšati sportsku uspješnost te će mu omogućiti da djeluje i izvede svoju aktivnost na najvišoj mogućoj razini. Nakon zagrijavanja djeca su podijeljena na dvije skupine kako ne bi dolazilo do gužvi prilikom vježbanja.

Jedan dio djece vježbao je na spravama u novootvorenom parku gdje su ih pod budnim okom pazili djelatnici Crvenog križa s malim pomagačima iz našeg vrtića. Pomagači su prošli potrebnu edukaciju i pripremu prije igara kako bi u svakom trenutku, ako dođe do ozljeda prilikom vježbanja, mogli priskočiti i pružiti prvu pomoć.

Na igralištu su bile pripremljene razne igre poput štafeta, poligona prepreka, vođenje lopti palicama, potezanja užeta i zabavnih ekipnih igara u kojima su se izmjenjivala djeca iz dječjih vrtića.

Sjednica Dječjeg gradskog vijeća

U četvrtak 12.10.2017. u 10 sati u Vijećnici Pučkog otvorenog učilišta održala se Sjednica Dječjeg gradskog vijeća. Na sjednici su mali vijećnici  postavljali mnogobrojna pitanja  Gradonačelniku i njegovim  zamjenicima.

Naš vrtić predstavljao je Šimun Hren koji se prvo zahvalio na izgradnji našeg novog vrtića, zamolio gradonačelnika gospodina Dražena Barišića da se napravi lijepa cesta do vrtića i sigurna staza za šetnju te je predao gospodinu gradonačelniku projekt želja i ideja za uređenje okoline oko našeg vrtića.

Gradonačelnik je pomno proučio nacrt i poručio da će se cesta svakako izgraditi i da tu neće stati već da je u planu i izgradnja novih igrališta kako bi se djeca mogla družiti u uređenim prostorima.

Okrugli stol na temu „Svako dijete ima pravo na obrazovanje“

U sklopu Dječjeg tjedna u Velikoj  Gorici u utorak 10.10.2017. u Centru  za odgoj i obrazovanje Velika Gorica održan je okrugli stol na temu „Svako dijete ima pravo na obrazovanje“. Jedan od sudionika okruglog stola  bila je gđa Vlatka Vrbić, profesor defektolog, koja je svojim izlaganjem na temu „ Izazovi u inkluziji“ prikazala primjer dobre inkluzivne prakse u Dječjem vrtiću Lojtrica.

Dječji vrtić Lojtrica od samog osnutka njeguje inkluzivni pristup djeci s teškoćama u razvoju, što podrazumijeva stvaranje uvjeta u kojima će sva djeca biti jednako prihvaćena. U tom smislu svi zaposlenici vrtića jednako su odgovorni i uključeni u inkluzivni proces, a fokus nije na teškoćama već na okruženju koje se može stalno mijenjati i prilagođavati svakom pojedincu.

Gospođa Vrbić istakla je kako je uloga odgojitelja u inkluzivnim grupama puno zahtjevnija. Grad Velika Gorica s vrtićem ima dobru suradnju, prepoznaje rad u inkluzivnim uvjetima i pruža veliku podršku: uvođenje trećih odgojitelja u skupine, poticanje kontinuirane edukacije. Dječji vrtić osigurava rad stručnih suradnika u grupama te organizira grupe podrške.

Na kraju izlaganja zaključila je kako uspješnost inkluzije ovisi o stavovima i profesionalnim kompetencijama odgojitelja koje se ne stječu samo edukacijom već i sudjelovanjem u inkluzivnom procesu.