Najava Dana dječjih vrtića u Velikoj Gorici

Poštovani stručnjaci koji se bavite djecom, posebno ranim i predškolskim odgojem i obrazovanjem, od 2. do 3. travnja 2019. obilježit ćemo Dane dječjih vrtića u Velikoj Gorici uz Stručni skup pod nazivom Sretni i kompetentni u inovativnom i otvorenom dječjem vrtiću uz pokroviteljstvo Ministarstva znanosti i obrazovanja i Grada Velike Gorice.

Ovogodišnji Dani dječjih vrtića posvećeni su primarno onima koji rade s djecom rane i predškolske dobi, ulozi odgojitelja, stvaranju otvorenog vrtića u kojem su sretni i kompetentni i djeca i odrasli.

Stručni skup namijenjen je odgojiteljima, učiteljima i stručnim suradnicima iz odgojno-obrazovnih ustanova kao i drugim stručnjacima koji se bave ranim i predškolskim odgojem i obrazovanjem.

Tema skupa podrazumijeva predstavljanje različitih načina rada s djecom i roditeljima u dječjim vrtićima koji razvijaju vlastite autentične koncepte djelovanja u širem kontekstu zajednice. Cilj Stručnog skupa je razmjena iskustava i dobre prakse kao i prezentacija suvremenih znanja i spoznaja iz područja predškolske djelatnosti.

Prema objavljenom Javnom pozivu za prijavu radova, odabrani su radovi koji se svojim sadržajem uklapaju u navedenu temu. Bogat i sadržajan Program počinje plenarnim izlaganjima prof.dr.sc. Lidije Vujičić, dekanice Učiteljskog fakulteta u Rijeci i dr. Hrvoja Handla, spec. psihijatra. U središtu plenarnog izlaganja prof.dr.sc. Lidije Vujičić jest  promišljanje i koncipiranje kurikuluma dječjeg vrtića kao konceptualnog okvira za razvoj dječjih potencijala. Slušati, čuti i razumjeti dijete znači uistinu vidjeti što dijete radi te kakvog to za njega ima smisla. Mijenjanje kulture odgojno-obrazovnih ustanova trebalo bi se odnositi na percepciju uloge odgajatelja kao istraživača vlastite prakse i glavnih sudionika promjena, čime oni neminovno postaju dio kulture (organizacije) koja uči i istražuje te u kojoj se smatraju svakodnevno odgovornima za vlastiti razvoj, ali i razvoj procesa u cijelosti. Izlaganje dr. Hrvoja Handla usmjereno je emocionalnom razvoju djeteta od njegove najranije dobi – zore njegova života s naglaskom na važnost uloge odgojitelja i postavljanju granica.

Plenarna izlaganja uvest će nas u aktivnosti namijenjene roditeljima, odgojiteljima i drugim stručnjacima koji rade s djecom.

U Programu su detaljnije navedene sve aktivnosti. Svi zainteresirani odgojitelji, učitelji i stručni suradnici koji se žele prijaviti na predavanja i radionice, mogu to učiniti putem prijavnog obrasca. Obzirom na ograničen broj sudionika, prijave će se prihvaćati prema redoslijedu prijave.

Stručnim skupom nastoji se unaprijediti kontinuirana briga o djeci, jer je  dostupan i kvalitetan sustav predškolskog odgoja društveni mehanizam koji poboljšava i unapređuje kvalitetu života djece, njihovih obitelji, ali i svih građana zajednice.

Program

Prijavni_obrazac

Sudjelovanje na Malom fašniku

Na tradicionalnom 110. Turopoljskom fašniku nastupila su djeca predškolske skupine iz objekta Smendrovićeva, Velika Mlaka, sa odgojiteljicama Petrom Siladi i  Mihaelom Banić. Predstavili su se kao znanstvenici i poslali poruku svijetu što im je važno, a to je mir, ljubav i zdravlje. Kao znanstvenici mogli bi izumiti čarobne napitke za više mira, ljubavi i zdravlja cijelom svijetu, a u tome bi im pomogle pametne rakete. Za svoj plemeniti naum i još bolji nastup osvojili su  2. mjesto u kategoriji vrtićkih skupina.

Zahvaljujemo roditeljima na podršci i pomoći u kreiranju kostima, maski i rekvizita.

Dječje kazalište „Lutonjica“ u vrtiću

U planiranju rada s djecom osim znanja i profesionalnosti vode nas i vrijedni autori stručnjaci koji suvremeno prerađuju područja dječjeg razvoja. Tako za lutku jedan autor navodi da ona egzistira samo u odnosu s nekim drugim, lutka kao predmet nema ništa individualno. „Kao što je sašivena od nekoliko krpa, savijena od nekoliko papira, skucana od nekoliko daščica, tako je i satkana od nekoliko osobina koje treba predstavljati ili pomoću kojih treba nešto predstavljati ili koje pak treba oponašati“ (Mrkšić, 2006:11). Glumac lutkar manipulirajući lutkom daje joj život. Ona je sama po sebi metafora, a pokret koji ju oživljava daje joj smisao.

Veliko je bogatstvo svakodnevne simboličke igre lutkama, scenskim lutkama i paravanom za kazalište, ali novu dimenziju za razvoj pozitivne slike o sebi kod djece potiče sudjelovanje na pravoj lutkarskoj predstavi. Poželjno je pripremiti dijete za odlazak u kazalište razgovorom, fotografijama, a ako je moguće i proučiti kazalište izvana, kao doživljaj građevine u kojoj se skriva nešto nepoznato. To vrijedi i za ostale medije s kojima se dijete susreće u najranijem djetinjstvu.

Dječji vrtić Lojtrica u svojim prostorima ugostio je dječje kazalište „Lutonjica“ i predstavu „Vuk koji je ispao iz knjige“ nastaloj prema istoimenoj slikovnici. Predstava je bila namijenjena djeci jasličke i vrtićke dobi te su je gledala djeca koja već imaju iskustvo s kazalištem i ona koja se sa scenom i lutkom susreću prvi put. Sam pristup lutkarice pokazao je koliko je važno dijete postupno uvoditi u priču te razviti osjećaj sigurnosti i povjerenja u prikaz na sceni.

Iako je iz publike bilo emotivnih reakcija kao što su: „Ja se bojim vuka!“ ili „Mene je strah!“ glavni lik pomogao je da se strah odagna te da kroz vesele pjesme djeca usvoje poruku da je vuk strašan samo u priči. Tako su se zajedno prisjetili koje sve priče poznaju gdje vuk ima ulogu i kako te priče završe. Kao i svaki put nakon takvog iskustva ostaje poticaj za razvijanje neopipljivih, nevidljivih emocija i stavova koje je potrebno njegovati kod djeteta.

 

Pripremila: Jelena Topolovec, odgojiteljica

Projekt „Veliki lov na biljke“

U sklopu projekta “Veliki lov na biljke” eko skupina vrtića organizirala je razmjenu sjemenja cvijeća. U akciju su se uključili područni objekti Donja Lomnica, Gradići i centralni objekt Smendrovićeva u Velikoj Mlaki.

Cilj akcije je potaknuti roditelje i cijelu okolinu na sakupljanje sjemenja iz biljaka na ekološki prihvatljiv način kako bi se izbjeglo kupovanje GMO i tretiranog sjemenja. Time potičemo ekološku osviještenost ne samo kod djece već i članova njihovih obitelji i šire lokalne zajednice.

Jedan dio sakupljenih sjemenki posadit će se u velikoj eko košari u dvorištu područnog objekta Gradići dok će drugi dio sjemenki djeca iz Montessori skupine posijati u pripremljene posudice te kasnije presaditi u dvorište vrtića u Velikoj Mlaki.

Natječaj „Eko-paket“ Hrvatska

Dječji vrtić Lojtrica i ove godine sudjeluje u nagradnom natječaju „Eko – paket“ Hrvatska. Djeca i odgojiteljice vrtićke skupine iz područnog objekta u Donjoj Lomnici od prikupljene tetrapak ambalaže izradile su medvjeda kao odgovor na temu „Zaštita okoliša s naglaskom na ugrožene biljne i životinjske vrste u Hrvatskoj.“

Kako bi uradak našeg vrtića ušao u finalni krug natjecanja potrebna nam je i Vaša pomoć. Na službenoj Facebook stranici „Eko – paket“ Hrvatska pronađite naš rad pod Album 1. Tema – Dječji vrtići (predškolski uzrast) i kliknite Like ispod slike DV Lojtrica (Velika Mlaka). Glasanje traje do 11.veljače.

Unaprijed zahvaljujemo!

 

https://www.facebook.com/EkoPaketHR/

Djeca našeg vrtića završila školu klizanja

Predškolci našeg vrtića i ove godine  pohađali su dvotjednu školu klizanja na klizalištu koje se nalazi u parku kraj Muzeja Turopolja u Velikoj Gorici.

Uz vodstvo iskusnih i educiranih trenera sportske škole Zagi neka djeca napravila su svoje prve korake na ledu dok su drugi usavršavali svoje ranije stečene vještine klizanja. Osim što je zabavna zimska rekreacija klizanje doprinosi razvoju ravnoteže, koordinacije, snage, izdržljivosti, izgrađuje sve skupine mišića i odlično je za jačanje zglobova i gležnjeva. Ne treba zanemariti pozitivne učinke tjelesnih aktivnosti na svježem zraku s obzirom da zimi djeca više borave u zatvorenim prostorima.

Po završetku škole klizanja djeca su za svoj trud nagrađena diplomama.