Dječji vrtić Lojtrica na natječaju udruge Biovrt

Udruga Biovrt poklanja poklon paket za pokretanje vrtova u sklopu škola ili udruga, koji se sastoji od priručnika “U školskom vrtu i mi rastemo” Silvije Kolar-Fodor, brošure “Očuvajmo bioraznolikost” i paketa s 10 različitih vrsta sjemenja.

 

Na natječaj se prijavilo 18 vrtića i udruga koji su se predstavili pričom i fotografijama svojih vrtova ili mjesta gdje bi ga željeli oformiti. Na facebook stranici Udruge Biovrt objavljen je foto album s fotografijama svih prijavljenih, a uz svaku fotografiju možete pročitati zanimljive priče prijavljenih vrtića i udruga o njihovim projektima.

 

Nagradite priče koje vam se najviše sviđaju svojim glasom, odnosno „lajkom“.

Pozivamo Vas da svoj glas date upravo nama i pomognete vrijednim vrtlarima DV Lojtrica da nastave svoje istraživanje biljaka i sjemenja.

https://hr-hr.facebook.com/pg/UdrugaBiovrt/photos/?ref=page_internal

 

Eko predstava „Neznanka raščupanka“

U Dječjem vrtiću Lojtrica početkom travnja održana je eko predstava pod nazivom „Neznanka Raščupanka“ koju su osmislile i odigrale odgojiteljice dramske skupine našeg vrtića.

Priča je to edukativnog eko sadržaja čiji je glavni lik djevojčica Neznanka Raščupanka koja zbog svog neznanja želi na cvjetnu livadu istresti otpad. Kako se to ipak ne bi dogodilo pomažu joj maleni vrapčić i patka koji ju podučavaju o pravilnom zbrinjavanju, odlaganju i recikliranju otpada.

Sadržajem i temom predstava je prilagođena svim uzrastima djece tako da su u njoj podjednako uživala djeca iz jasličkih i predškolskih skupina, a predstavu su pogledala i djeca iz programa predškole iz Velike Mlake, Šćitarjeva i Gradića.

Obilježeni Dani dječjih vrtića Velike Gorice

Dani dječjih vrtića obilježili su se 2. i 3. travnja održavanjem stručnog skupa pod nazivom  „Sretni i kompetentni u inovativnom i otvorenom dječjem vrtiću“. Stručni skup ponudio je niz raznovrsnih sadržaja za odgojitelje, učitelje i druge stručnjake koji se bave ranim i predškolskim odgojem. Skup se održao pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja, čija je izaslanica gospođa Tijana Vidović na otvorenju skupa naglasila kako usprkos obuhvatu djece koji u Hrvatskoj nije velik u odnosu na druge zemlje EU zasigurno razina kvalitete rada u predškolskim ustanovama jest. U obilježavanje Dana dječjih vrtića uključili su se stručnjaci iz sva četiri gradska vrtića, a otvorenje su obogatila i predavanja plenarnih izlagača: prof. dr. sc. Lidije Vujičić s Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Rijeci i dr. Hrvoja Handla iz Psihijatrijske bolnice Sv. Ivan u Zagrebu.

Odgojitelji i stručni suradnici Dječjeg vrtića Lojtrica bili su aktivni sudionici ovih dana te su nizom aktivnosti prikazali dobru praksu: poster prezentacijama o projektima provedenim tijekom godine, izlaganjem o Montessori programu te oglednim aktivnostima na teme „Ekologija od rane dobi“ i „Kineziološke aktivnosti kao poticaj razvoja predmatematičkih vještina“. Cilj oglednih aktivnosti bio je omogućiti zainteresiranim stručnjacima iz drugih ustanova neposredno opažanje rada s djecom te zajedničku refleksiju viđenog. Takvim načinom usavršavanja omogućuje se bolja razmjena iskustva među sustručnjacima, a naglašava se moto ovih dana – otvoreni za lokalnu zajednicu i kompetentni.

Osim sadržaja za  stručnjake održana je i tribina za roditelje na temu „Granice u odgoju – zašto i kako“, koju su vodile stručnjakinje triju gradskih dječjih vrtića: pedagoginja iz DV Velika Gorica Vedrana Debijađi, psihologinja iz DV Žirek Barbara Tomašić i edukacijska rehabilitatorica iz DV Lojtrica Vlatka Vrbić. Uvijek aktualna tema tribine bila je poticaj aktivnom sudjelovanju roditelja koji su mogli komentirati i postavljati pitanja.

Grad Velika Gorica koji ima status Grada prijatelja djece kontinuirano ulaže znatna sredstva u proširenje kapaciteta, ali i kvalitetu programa za najmlađe sugrađane te će i u narednim godinama voditi brigu o ovakvim sadržajima stručnog usavršavanja i prezentacije dobre prakse za djelatnike u ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju.

Najava Dana dječjih vrtića u Velikoj Gorici

Poštovani stručnjaci koji se bavite djecom, posebno ranim i predškolskim odgojem i obrazovanjem, od 2. do 3. travnja 2019. obilježit ćemo Dane dječjih vrtića u Velikoj Gorici uz Stručni skup pod nazivom Sretni i kompetentni u inovativnom i otvorenom dječjem vrtiću uz pokroviteljstvo Ministarstva znanosti i obrazovanja i Grada Velike Gorice.

Ovogodišnji Dani dječjih vrtića posvećeni su primarno onima koji rade s djecom rane i predškolske dobi, ulozi odgojitelja, stvaranju otvorenog vrtića u kojem su sretni i kompetentni i djeca i odrasli.

Stručni skup namijenjen je odgojiteljima, učiteljima i stručnim suradnicima iz odgojno-obrazovnih ustanova kao i drugim stručnjacima koji se bave ranim i predškolskim odgojem i obrazovanjem.

Tema skupa podrazumijeva predstavljanje različitih načina rada s djecom i roditeljima u dječjim vrtićima koji razvijaju vlastite autentične koncepte djelovanja u širem kontekstu zajednice. Cilj Stručnog skupa je razmjena iskustava i dobre prakse kao i prezentacija suvremenih znanja i spoznaja iz područja predškolske djelatnosti.

Prema objavljenom Javnom pozivu za prijavu radova, odabrani su radovi koji se svojim sadržajem uklapaju u navedenu temu. Bogat i sadržajan Program počinje plenarnim izlaganjima prof.dr.sc. Lidije Vujičić, dekanice Učiteljskog fakulteta u Rijeci i dr. Hrvoja Handla, spec. psihijatra. U središtu plenarnog izlaganja prof.dr.sc. Lidije Vujičić jest  promišljanje i koncipiranje kurikuluma dječjeg vrtića kao konceptualnog okvira za razvoj dječjih potencijala. Slušati, čuti i razumjeti dijete znači uistinu vidjeti što dijete radi te kakvog to za njega ima smisla. Mijenjanje kulture odgojno-obrazovnih ustanova trebalo bi se odnositi na percepciju uloge odgajatelja kao istraživača vlastite prakse i glavnih sudionika promjena, čime oni neminovno postaju dio kulture (organizacije) koja uči i istražuje te u kojoj se smatraju svakodnevno odgovornima za vlastiti razvoj, ali i razvoj procesa u cijelosti. Izlaganje dr. Hrvoja Handla usmjereno je emocionalnom razvoju djeteta od njegove najranije dobi – zore njegova života s naglaskom na važnost uloge odgojitelja i postavljanju granica.

Plenarna izlaganja uvest će nas u aktivnosti namijenjene roditeljima, odgojiteljima i drugim stručnjacima koji rade s djecom.

U Programu su detaljnije navedene sve aktivnosti. Svi zainteresirani odgojitelji, učitelji i stručni suradnici koji se žele prijaviti na predavanja i radionice, mogu to učiniti putem prijavnog obrasca. Obzirom na ograničen broj sudionika, prijave će se prihvaćati prema redoslijedu prijave.

Stručnim skupom nastoji se unaprijediti kontinuirana briga o djeci, jer je  dostupan i kvalitetan sustav predškolskog odgoja društveni mehanizam koji poboljšava i unapređuje kvalitetu života djece, njihovih obitelji, ali i svih građana zajednice.

Program

Prijavni_obrazac

Sudjelovanje na Malom fašniku

Na tradicionalnom 110. Turopoljskom fašniku nastupila su djeca predškolske skupine iz objekta Smendrovićeva, Velika Mlaka, sa odgojiteljicama Petrom Siladi i  Mihaelom Banić. Predstavili su se kao znanstvenici i poslali poruku svijetu što im je važno, a to je mir, ljubav i zdravlje. Kao znanstvenici mogli bi izumiti čarobne napitke za više mira, ljubavi i zdravlja cijelom svijetu, a u tome bi im pomogle pametne rakete. Za svoj plemeniti naum i još bolji nastup osvojili su  2. mjesto u kategoriji vrtićkih skupina.

Zahvaljujemo roditeljima na podršci i pomoći u kreiranju kostima, maski i rekvizita.

Dječje kazalište „Lutonjica“ u vrtiću

U planiranju rada s djecom osim znanja i profesionalnosti vode nas i vrijedni autori stručnjaci koji suvremeno prerađuju područja dječjeg razvoja. Tako za lutku jedan autor navodi da ona egzistira samo u odnosu s nekim drugim, lutka kao predmet nema ništa individualno. „Kao što je sašivena od nekoliko krpa, savijena od nekoliko papira, skucana od nekoliko daščica, tako je i satkana od nekoliko osobina koje treba predstavljati ili pomoću kojih treba nešto predstavljati ili koje pak treba oponašati“ (Mrkšić, 2006:11). Glumac lutkar manipulirajući lutkom daje joj život. Ona je sama po sebi metafora, a pokret koji ju oživljava daje joj smisao.

Veliko je bogatstvo svakodnevne simboličke igre lutkama, scenskim lutkama i paravanom za kazalište, ali novu dimenziju za razvoj pozitivne slike o sebi kod djece potiče sudjelovanje na pravoj lutkarskoj predstavi. Poželjno je pripremiti dijete za odlazak u kazalište razgovorom, fotografijama, a ako je moguće i proučiti kazalište izvana, kao doživljaj građevine u kojoj se skriva nešto nepoznato. To vrijedi i za ostale medije s kojima se dijete susreće u najranijem djetinjstvu.

Dječji vrtić Lojtrica u svojim prostorima ugostio je dječje kazalište „Lutonjica“ i predstavu „Vuk koji je ispao iz knjige“ nastaloj prema istoimenoj slikovnici. Predstava je bila namijenjena djeci jasličke i vrtićke dobi te su je gledala djeca koja već imaju iskustvo s kazalištem i ona koja se sa scenom i lutkom susreću prvi put. Sam pristup lutkarice pokazao je koliko je važno dijete postupno uvoditi u priču te razviti osjećaj sigurnosti i povjerenja u prikaz na sceni.

Iako je iz publike bilo emotivnih reakcija kao što su: „Ja se bojim vuka!“ ili „Mene je strah!“ glavni lik pomogao je da se strah odagna te da kroz vesele pjesme djeca usvoje poruku da je vuk strašan samo u priči. Tako su se zajedno prisjetili koje sve priče poznaju gdje vuk ima ulogu i kako te priče završe. Kao i svaki put nakon takvog iskustva ostaje poticaj za razvijanje neopipljivih, nevidljivih emocija i stavova koje je potrebno njegovati kod djeteta.

 

Pripremila: Jelena Topolovec, odgojiteljica