Iskorišten situacijski poticaj

Dobre vremenske prilike i topla jesen omogućili su djeci i odgojiteljima da organiziraju puno igara i aktivnosti na otvorenom, u vrtićkom dvorištu.

Mješovita vrtićka skupina područnog objekta u Školskoj 20 u Velikoj Mlaki, svakodnevno istražujući prirodno okruženje, spontano je učila o promjenama, životu i rastu biljaka u postojećim vremenskim uvjetima.

Topao i sunčan jesenski dan, poneka lopatica, grabljice i tačke bile su dovoljne da dječak iz skupine iskopa nekoliko gljiva izraslih na panju stabla. Djeca koja su mu se pridružila u igri su došla do zaključka kako bi gljive bilo dobro posaditi u vrtu i nekoliko metara dalje od stabla, u svježoj zemlji krtičnjaka, nastao je pravi mali «gljivarnik».

Posao odgojiteljica je bio da pažljivo prate rukovanje djece gljivama, iako su se prethodno informirale kako gljive izrasle na dvorištu nisu štetne za zdravlje.

Djecu se potaknulo da nakon svog prvog istraživačkog pothvata ipak gljive ostave u svom prirodnom staništu, a svoje interese presele u improvizirani istraživački laboratorij u kojemu su mogli nastaviti učenje o tome koje su gljive opasne po život, a koje su jestive, kako se uzgajaju i što se sve može od njih pripremiti za obrok.

Zanimanje djece bilo je iznimno veliko tako da je i dio planiranih aktivnosti vezanih uz socio-emocionalni, spoznajni i tjelesni razvoj odrađen s naglaskom na intrinzično motiviran poticaj i gljiva je postala neiscrpan izvor ideja u igrama.

Bila je temelj istraživačkih igara, pomogla je u osmišljavanju igara u kojima su djeca imala mogućnost uspoređivati, vagati, brojati, nizati i na taj način stjecati elementarna matematička znanja. Gljiva je utkana i u simboličke igre u tematskim kutićima, a bila je izvrstan poticaj i u dramskim improvizacijama u kojima su djeca imala mogućnost uživljavanja u različite uloge i na taj način verbaliziranja emocija i razvoja govora.

U vrijeme prilagodbe djece na novi prostor, odgojitelje i prijatelje praćenje interesa djece i spremnost da se na njih odgovori otvorenog uma i srca, pomoglo je na izgradnji povjerenja i pozitivnih socio-emocionalnih odnosa u skupini.

Djeca su kroz igru i zadaće koje su pred njih postavljene usvajali i radne navike, učila određena  pravila i stjecala samopouzdanje.

 

Gordana Belavić, odgojiteljica

Logoped u vrtiću

Logoped je stručna osoba koja se bavi prevencijom, otkrivanjem, dijagnosticiranjem i terapijom poremećaja govora, jezika i komunikacije. Veći dio poremećaja kojima se bave logopedi nastaje unutar prve tri godine djetetova života, u životnom razdoblju intenzivnog razvoja govora, jezika i komunikacije. To je najranjivije i najpogodnije razdoblje za nastanak jezičnih i govornih teškoća. Ako u tom kritičnom vremenu dijete nije dovoljno i nije pravilno izloženo govorno – jezičnom utjecaju u svojoj okolini, usvajanje će biti otežano.  Logoped u dječjem vrtiću najveći dio svojeg rada provodi u neposrednom radu s djecom u vidu: praćenje jezično govornog razvoja djece s faktorima rizika, trijažnog pregleda djece s ciljem početnog utvrđivanja teškoće, opservacija djece s teškoćama u razvoju i posebnim potrebama. Nadalje, logoped igra značajnu ulogu u prevenciji govorno-jezičnih teškoća (u suradnji s roditeljima i odgojiteljima). Logopedski tretman djece u predškolskom periodu je nezamisliv bez uključivanja roditelja. Vrlo je važno roditelje informirati o vrsti i stupnju teškoće te ih educirati kako nastaviti ciljano poticati govorno – jezični razvoj kod svog djeteta. Osim savjetodavnog rada s roditeljima logoped ima bitnu ulogu i u suradnji s odgojiteljima i ostalim stručnim suradnicima u ustanovi i izvan nje. Osim neposrednog rada s djecom i suradnje s roditeljima i odgojiteljima logoped ima ulogu i u izradi godišnjeg plana i programa, godišnjeg izvješća te provođenju inicijalnih razgovora za upis djeteta u vrtića.

Ivana Breko Bilandžić, mag.logoped.

Obavijest o početku programa predškole

Poštovani roditelji!

 

Program predškole za djecu koja ne polaze dječji vrtić počinje 9. listopada 2017., u terminima kako slijedi:

 

Program predškole Šćitarjevo, u Osnovnoj školi Šćitarjevo

  • Skupina 1: ponedjeljkom, utorkom, srijedom i četvrtkom od 11:15 do 13:15
  • Skupina 2: ponedjeljkom, utorkom, srijedom i četvrtkom od 16:45 do 18:45

 

Program predškole Velika Mlaka, u Dječjem vrtiću Lojtrica, Školska 20, Velika Mlaka

  • ponedjeljkom, utorkom, srijedom i četvrtkom od 14:00 do 16:00

 

Program predškole Gradići, u Dječjem vrtiću Lojtrica, Gajeva 3, Gradići

  • ponedjeljkom, utorkom, srijedom i četvrtkom od 16:30 do 18:30

 

Za prvi dan boravka u programu predškole za svoje dijete pripremite papuče i užinu. Ukoliko prilikom upisa niste dostavili svu potrebnu dokumentaciju (npr. potvrdu o obavljenom sistematskom pregledu pedijatra ili stomatologa) molimo Vas da i to donesete.

 

Više informacija o programu te potrebnom priboru za dijete dobit ćete od odgojiteljice na prvom roditeljskom sastanku o kojem ćete biti obaviješteni.

 

Popis djece po skupinama možete pogledati ovdje: Popis_predškola_17-18

Završno druženje u sportskim aktivnostima

Kretanje je jedna od osnovnih potreba ljudskog organizma. U prilog tome govori i činjenica da je predškolsko dijete neprestano u pokretu, a na taj način brzo uči o sebi i prostoru u kojemu se kreće. Nažalost, kretanje je u današnje vrijeme svedeno na minimum, a životni ritam koji je roditeljima nametnut ostavlja premalo vremena za boravak s djetetom na otvorenom prostoru uz tjelesne aktivnosti.

Završno druženje u mješovitoj vrtićkoj skupini u područnom objektu u Školskoj 20 u Velikoj Mlaki osmislili smo kao mali dječji poligon na kojemu su djeca prezentirala svoja razvojna dostignuća. Roditelji su dobili jasan uvid u razvojne mogućnosti svog djeteta, ali i spoznali kako upravo kretanjem utječemo na spoznajni razvoj djece, potičemo razvoj socijalnih vještina i emocionalnu inteligenciju.

Rad u mješovitim skupinama iziskuje dodatan napor u kreiranju pedagoškog procesa. Odgojitelj mora sustavno pratiti razvoj svakog djeteta u skupini uvažavajući pritom njegove individualne karakteristike u smislu spoznajnog i tjelesnog potencijala. Za poligon su odabrane vježbe prema razvojnim karakteristikama djece, prema stanju dječjeg zdravlja i spremnosti grupe. Djeca su prezentirala vježbe kojima se razvija disciplina i organizirano kretanje, vježbe za jačanje velikih mišićnih skupina i one kojima se potiče razvoj prirodnih oblika kretanja.
S predškolcima smo se na ovaj način oprostili u zdravoj sportskoj atmosferi u kojoj je pobjednik svako dijete kojemu se pomoglo na putu izgradnje pozitivne slike o sebi i samopouzdanja.

Odgojiteljica Gordana Belavić

Zdrava prehrana – projekt sportske skupine DV Lojtrica

Ideja projekta „Zdrava prehrana” bila je upoznati djecu s važnošću zdrave prehrane za njihov rast i razvoj.

 

Prilikom rada u skupini uočile smo da određeni broj djece odbija jesti ponuđenu hranu u vrtiću stoga smo ih  kroz provođenje projekta nastojali aktivno uključiti  u pripremanje zdravih obroka. Uključivanjem djece u pripremu zdravih obroka, poput voćne užine ili svježeg soka povećali smo motivaciju za konzumiranjem iste te samim time potaknuli djecu na iskustveno učenje.

Samostalno pripremanje užine  pozitivno je djelovalo na dječje samopouzdanje, a posebno je potaknulo djecu na isprobavanje različitih okusa i uživanja u jelu.

Posjetili smo vrtićku kuhinju gdje je naša kuharica detaljno djeci približila način pripreme obroka u vrtiću.

Kroz projekt djeca su učila aktivno istražujući i promatrajući prostor i materijal koji ih okružuje. Interes djece za projekt se povećavao sa svakom novom aktivnošću. Djeca su se tijekom projekta kreativno izražavala, na što ih je motiviralo poticajno okruženje.

S obzirom da živimo u vremenu kada su djeca izložena mnogobrojnim nezdravim životnim navikama (višesatno sjedenje pred računalom ili televizijom, restorani brze

hrane i gazirana pića puna šećera) što je i uzrok sve veće pojave pretilosti u djece u razvojnoj životnoj dobi, smatramo kako će provedba ovog projekta pomoći djeci i roditeljima da odaberu one namirnice koje im omogućavaju preporučenu dnevnu količinu vitamina i hranjivih sastojaka potrebnih za njihov zdrav rast i razvoj.

 

 

Odgojiteljice sportske skupine: Nives Tepšić, Lana Pešl, Željka Pereković

Pobjednici na Malom fašniku uživali u Dramlju

Djeca predškolske skupine iz Smendrovićeve na Malom fašniku osvojili su prvu nagradu. Krajem svibnja u pratnji odgojiteljica i ravnateljice uživali su u trodnevnom izletu u Dramlju koji im je omogućio Crutours.

Uz ugodan prijem, smještaj i boravak djeca su uživala u vožnji brodom do otoka Krka, prošetali najužom ulicom na svijetu, posjetili akvarij u Crikvenici.

Tri dana djeca su zadovoljno sudjelovala i u drugim nezaboravnim aktivnostima i druženju s prijateljima iz Osnovne škole Eugena Kumičića.