Predškolci na izletu

I ove godine za predškolce iz svih objekata našeg vrtića organiziran je završni izlet na Medvednicu.

Nadomak Zagreba u prekrasnom prirodnom ambijentu sjevernih padina Medvednice nalazi se „Centar za travnjaštvo“ koji je sastavni dio Sveučilišta u Zagrebu Agronomskog fakulteta. Centar raspolaže vlastitim livadama i pašnjacima te suvremeno opremljenim laboratorijem. Djeca su upoznala laboratorij i kroz organizirane radionice aktivno sudjelovala u izvođenju pokusa.

 

Šetnja u okolici bila je prilika za razgledavanje nastambi za životinje  i igru domaćim životinjama koje su djeca mogla i hraniti.

Uz brojne doživljaje djeca su s izleta ponijela i lijepe uspomene.

Međunarodni dan dječje knjige

Međunarodni dan dječje knjige (ICBD – International Children’s Book Day) obilježava se svake godine kako bi se istaknula važnost dječje knjige te potaknula i razvila ljubav prema čitanju. To je ujedno i obljetnica nacionalne kampanje “Čitaj mi!” čiji je cilj poticati roditelje i druge odrasle da s čitanjem naglas djetetu započnu već od njegova rođenja kako bi čitanje postalo dio svakodnevnice te kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odrasle osobe koja mu čita. Glasno čitanje pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju te proširuje dječji rječnik i njihovo opće znanje. Osim toga omogućava djeci upoznavanje s književnim jezikom koji se znatno razlikuje od svakodnevnog govora, ili jezika koji se čuje na televiziji, pročita u novinama ili čuje u filmovima. Tako djeca bolje razumiju složene rečenične strukture (www.citajmi.info).

U vrtiću smo prepoznali važnost čitanja naglas te ga ističemo svakodnevno. Pridruživši se obilježavanju kampanje „Čitaj mi!“, u odgojnim skupinama su se provodile razne aktivnosti: razgovaralo se o slikovnicama i pričama koje se čitaju kod kuće, donosile su se omiljene slikovnice i priče. Skupine je posjetila jedna pripovjedačica koja je povela djecu u Pepeljuginu čarobnu pustolovinu. Zajedno su pomogli Pepeljugi pronaći Vilu, pretvoriti se u princezu, pobjeći strašilu i na kraju pronaći Princa. Nakon čitanja i analiziranja priče djeca su sama osmislila igrokaz o Pepeljugi, igrala igru „Na slovo“, pričala jedni drugima priču. Ne treba mnogo da postanemo dio priče, potrebna je samo volja i zakoračit ćemo u čudesan svijet koji postoji samo u dječjim knjigama.

Projekt “Svemir”

U sportskoj skupini odgojiteljice su s djecom provodile projekt „Svemir“, kojim su djeca otkrivala svijet zvijezda, planeta i meteora. Postavljali su razna pitanja na koja su odgovore tražila u enciklopedijama, slikovnicama i časopisima. Odgojiteljice su u sobi dnevnog boravka uredile mjesto za kutić Svemira i obogatile ga raznim materijalima, maketama i didaktikom kako bi djeca mogla samostalno otkrivati što više informacija o Svemiru kroz igru.

Cilj projekta bio je zadovoljiti dječji interes za svemir, osobito za planete u Sunčevom sustavu, meteore i rakete, te im putem raznih poticajnih materijala omogućiti stjecanje znanja u skladu s njihovom dobi. Naglasak je na procesu učenja kroz igru, manipuliranje, razgovor i istraživanje.

Projektom su se ostvarivali zadaci: proširivanje vokabulara, kreativno izražavanje bojom, papirom, plastelinom, neoblikovanim materijalom, razvijanje mašte,  fine motorike, taktilne i vizualne percepcije i razvoj svijesti o važnosti očuvanja planete Zemlje.
Djeca su sudjelovala u raznovrsnim aktivnostima kao što su crtanje, bojanje, izvođenje pokusa, izrada rakete u kojoj mogu putovati, makete raketa, osmišljavanje odijela kojim će moći putovati negdje u svemir i drugo.

Prijave za posebne programe

Poštovani roditelji!

Ukoliko je Vaše dijete polaznik redovitog programa našeg vrtića i želite da u sljedećoj pedagoškoj godini (od rujna 2018.) bude polaznik nekog posebnog ili alternativnog programa molimo Vas da podnesete zahtjev. Zahtjev treba podnijeti i u slučaju premještaja djeteta iz posebnog u redovni program, zbog promjene Ugovora.

Ispunjen i potpisan Zahtjev za premještaj potrebno je predati u tajništvo Dječjeg vrtića Lojtrica, na adresi Smendrovićeva 9, Velika Mlaka najkasnije do 9. travnja 2018.

Zahtjev možete dobiti u centralnom objektu vrtića u Velikoj Mlaki ili ga preuzeti na mrežnoj stranici www.dv-lojtrica.hr

U slučaju većeg broja prijavljene djece od broja slobodnih mjesta prednost će imati djeca starije dobi.

U dječjem vrtiću Lojtrica osim redovitog programa provode se sljedeći programi:

  • Cjelodnevni program ranog učenja engleskog jezika – u Velikoj Mlaki, Smendrovićeva 9 i u Gradićima, Gajeva 3
  • Cjelodnevni sportski program – u Velikoj Mlaki, Smendrovićeva 9
  • Alternativni program prema koncepciji Marije Montessori – u Velikoj Mlaki, Smendrovićeva 9

Navedeni programi namijenjeni su djeci od 3. godine starosti.

Cijena posebnih programa je 790 kn, a alternativnog Montessori programa 840 kn mjesečno.

Više o programima možete saznati na mrežnoj stranici vrtića ili na brojevima telefona 6231-591, 6231-592 i 6231-598.

Zahtjev za premještaj

Predstava za djecu“ Ježeva kućica“

U sklopu programa predškole djeca vrtića pogledala su predstavu „Ježeva kućica“, koja je izvedena u Centru za kulturu Trešnjevka u Zagrebu.

Ježeva kućica, autora Branka Čopića, jedno je od najpoznatijih djela za djecu s vrlo jasnom porukom o važnosti čuvanja vlastitog doma.

Originalni stihovi prekrasne priče utkani su u sjećanja mnogih generacija, a predškolci iz svih naših objekata uživali su u ovoj zanimljivoj i poučnoj priči. Predstava ima veseli naglasak u kojoj djeca aktivno sudjeluju uključujući se kroz smijeh i pjevanje te pomažući hrabrom i skromnom ježu obraniti svoj vlastiti dom.

Hrabri i mudri jež sa svojih tristo kopalja i njegov skromni dom trajna su inspiracija odgojiteljima za kreiranje mnogih aktivnosti kroz koje djeca  razvijaju svoje kreativne, govorne i socijalne vještine.

Prometni odgoj u dječjem vrtiću

U predškolskoj skupini vrtića Smendrovićeva 9 odgojiteljice su s djecom provele projekt na temu Promet i prometni znakovi.

Cilj projekta: stjecanje osnovnih znanja o prometu i osposobljavanje djece za lakše snalaženje u svojoj okolini.

Zadaće projekta:

-upoznavanje osnovnih pravila kopnenog, zračnog i vodenog prometa te osnovnih prometnih znakova,

-usvajanje pravila i navika ponašanja u prometu,

-obogaćivanje iskustva djece  o svijetu koji ih okružuje.

 

Odgojiteljice i djeca u sobi dnevnog boravka oformili su kutić prometa. U novom, bogatom  i edukativnom okruženju djeca su promatrala i učila o starim automobilima, brodovima i ostalim prometnim sredstvima putem enciklopedija i  knjiga. O prometu su učila i kroz razne stolno-manipulativne igre: pokrivaljke, memory, društvene igre. Edukativni dokumentarni film“Crvenkapica u prometu“ oduševio je djecu. Kreativnost djece došla je do punog izražaja u oslikavanju i izradi prometnih znakova koje su naučili imenovati, vozila i maketa od pedagoški neoblikovanog materijala.

 

Roditelji kao dobri partneri aktivno su se uključili u projekt i pružili pomoć u prikupljanju poticajnih materijala potrebnih za provođenje aktivnosti. Gospođa Sliško, roditelj iz skupine po zanimanju policajka, prezentirala je djeci primjereno ponašanje u prometu kao i opasnosti koje ih očekuju ako ne poštuju prometna pravila.