Djeca našeg vrtića u školi plivanja

Djeca starije predškolske dobi iz područnih objekata u Gradićima, Donjoj Lomnici i Velikoj Mlaki pohađala su u razdoblju od 18. do 28. travnja 2017. godine školu plivanja.

U suradnji sa sportskim društvom Medo sportaš u novim prostorima bazena na Sveticama u Zagrebu djeca su potpuno ovladala osnovnim tehnikama plivanja. Zasluženo, s puno radosti i ponosa primili su diplome. Bilo je to nezaboravno iskustvo kojega će se svi sudionici sasvim sigurno dugo sjećati.

CAP program u vrtiću Lojtrica

Predškolski CAP je program prevencije zlostavljanja djece namijenjen djeci starije predškolske dobi. Sastoji se od tri dijela koji se provode točno određenim redoslijedom. Educirani CAP tim (Maja Detelić – psihologinja, Lana Pešl – odgojiteljica i Tajana Stepanić – pedagoginja) 5. travnja održao je predavanje za sve djelatnike vrtića kako bi ih se upoznalo s programom i načinom provedbe u vrtiću te ih se informiralo o problemu zlostavljanja djece.

Budući da smo ovogodišnjim planom i programom predvidjeli provođenje CAP programa u programu predškole izvan redovitog programa, održano je predavanje za roditelje djece koja pohađaju program predškole u Šćitarjevu, Velikoj Mlaki i Donjoj Lomnici. Roditelji su upoznati sa sadržajima koji će biti prezentirani djeci i senzibilizirani za problem zlostavljanja djece.

Neposredno prije provođenja radionica s djecom, matične odgojiteljice pripremile su ih za sadržaj o kojem će se raspravljati (upoznavanje s terminologijom). CAP tim je radionice s djecom proveo kroz tri dana (3. – 5. svibnja). Radionice su bile dobro prihvaćene i možemo zaključiti da su djeca naučila strategije kojima se mogu zaštititi u slučajevima opasnosti ili zlostavljanja.

Iduće pedagoške godine planiramo CAP programom obuhvatiti svu djecu u programu predškole: u redovitom i izvan redovitog programa.

Sportski program u Dječjem vrtiću Lojtrica

Osnovno načelo integriranog sportskog programa je povezivanje sadržaja sportskog i redovnog predškolskog programa. Kroz svakodnevno vježbanje i individualizirani pristup djetetu integriraju se motoričke vještine i znanja s ostalim sastavnicama cjelokupnog razvoja djeteta.

Kretanje je jedna od bitnih pretpostavki u održavanju uravnoteženog stanja organizma i razine zdravlja općenito, a posebno u djece predškolske dobi.

U tom razdoblju oblikuju se i u znatnoj mjeri učvršćuju buduća osobna obilježja motorike.

Da bi predškolsko dijete usvojilo složenije motoričke strukture, potrebno je rukovodstvo odraslih koji organiziraju i usmjeravaju aktivnost djeteta. To je upravo i razlog da se u razdoblju od 3. do 7. godine uvede tjelesno vježbanje u sklopu redovitog programa vrtića.

Bavljenje sportom za djecu je igra kroz koju pospješuju svoja motorička znanja i sposobnosti. Motorička znanja su bitna za ispunjenje egzistencijalnih i esencijalnih potreba, za zadovoljenje raznovrsnih biotičkih i civilizacijskih potreba, ali su istodobno presudan čimbenik rasta, razvoja svih osobina i sposobnosti, osobito onih na koje se u djetinjstvu jedino ili najviše može utjecati (Findak, 2001).

Ciljevi programa su pravilan rast i razvoj djeteta, razvoj motoričkih sposobnosti (koordinacija, brzina, snaga, ravnoteža, gibljivost), usvajanje motoričkih znanja različitih športova, te poticanje pozitivnog odnosa prema tjelesnom vježbanju, sportu i zdravom načinu života.

U program su uključene opće pripremne vježbe za razvoj svih mišićnih skupina, vježbe za razvoj prirodnih oblika kretanja, bazični elementi atletike i gimnastike, vježbe korektivne gimnastike sa i bez rekvizita, različite igre s rekvizitima, vježbe s loptama, momčadske igre (timski sport) i vježbe za razvoj ritma uz primjenu udaraljki i glazbenu pratnju.

Aktivnosti djece organizirane su tako da razvijaju suradnju među djecom, da pridonose razvoju samostalnosti, sigurnosti i samoinicijativnosti.

Specifičnosti rada s djecom, koja imaju izraženu potrebu za igrom i aktivnošću s pokretima, obvezuju nas na osmišljavanje primjerenih programa za zadovoljavanje tih potreba, a samim time stručno-kompetentno poticanje tjelesnog i psihomotornog razvoja djeteta.

 

Zadaće:

  • zadovoljavanje osnovne potrebe za igrom,
  • poticanje cjelovitog razvoja djeteta (kognitivnog, konativnog, tjelesnog i socijalno-emocionalnog),
  • poticanje morfološko-motoričkih i funkcionalnih sposobnosti djeteta,
  • usavršavanje osnovnih oblika kretanja u različitim životnim situacijama, do automatizacije motoričkih pokreta, u skladu s razvojnim potrebama djeteta,
  • poticanje zdravog načina življenja, boravka u prirodi i navika za očuvanje vlastitog i tuđeg zdravlja,
  • poticanje igre i učenja osnovnih elemenata pojedinih sportskih aktivnosti,
  • vježbanje osnovnih vještina s loptom – elementi sportova (košarka, nogomet, odbojka, rukomet, tenis),
  • provođenje prirodnih oblika kretanja (hodanje, trčanje, skakanje, bacanje, hvatanje, gađanje, provlačenje, puzanje, penjanje, potiskivanje, vučenje, guranje, dizanje, nošenje),
  • poticati i razvijati osnovna gibanja iz atletike (škola hodanja, škola trčanja, skok uvis, skok u dalj, bacanje loptica, vrećica, hvatanje, gađanje u metu; poligon s preprekama),
  • provođenje osnovnih elemenata sportske gimnastike (kolut naprijed, nazad, hodanje po gredi, upori, visovi),
  • uvođenje djeteta u osnove različitih sportskih programa.

 

Iz dosadašnjeg iskustva i rada možemo potvrditi da bi bilo od velike važnosti proširiti

ovakve programe u što više dječjih vrtića, jer za to postoje mnogi argumenti:

  • višestruki pozitivan utjecaj tjelesnog vježbanja (svakodnevnog) na dijete,
  • djeca predškolske dobi s radošću i lakoćom prihvaćaju nove sadržaje iz sporta

prilagođene njihovu uzrastu,

  • stvaranje pozitivnih stavova o vježbi i sportu, te doživotne navike za vježbanje,
  • pomoć roditeljima i djeci pri odabiru sporta u koji bi se dijete najlakše

uključilo.

 

Veselilo bi nas da ovaj primjer dobre prakse slijede i druge predškolske ustanove, kako bi od najranije dobi razvijali pozitivan i aktivan stav prema sportskom načinu života.

 

 

Pripremile odgojiteljice: Lana Pešl, Nives Tepšić i Željka Pereković

Druženje pekara s djecom

Narodni običaji Turopoljskog kraja, osobito u pokladno vrijeme, dobar su poticaj za kreativno izražavanje i usvajanje novih spoznaja djece predškolske dobi.

U područnom vrtiću Gradići ostvarena je kvalitetna suradnja s roditeljem pekarom koji je djeci prezentirao svoje zanimanje i razveselio ih izradom krafni. Djeca su naučila koji su sastojci potrebni za umijesiti dobro tijesto te kako puniti krafne slasnim pekmezom ili čokoladom. Aktivnosti su upotpunili pjesmom i plesom.

Stariju djecu zanimalo je mnogo toga: kada pekari ustaju noću, kako su odjeveni, koliko krafni mogu ispeći dnevno te jedu li kruh i krafne koje ispeku?

Zahvaljujemo roditelju, gospodinu Ramadanaj na trudu i vremenu koje je proveo u druženju s djecom našeg vrtića!

 

Tematske proslave rođendana u vrtiću

Proslava rođendana za dijete predstavlja važan događaj u životu. To je dan kada postaju stariji što za njih znači i usvajanje nekih novih vještina, dan kad su oni najvažniji i koji je posvećen samo njima.

Na proslavama rođendana u dječjem vrtiću djeca se dodatno zbližavaju, razgovara se o slavljenikovoj osobnosti na način da druga djeca ističu pozitivne osobine slavljenika i požele mu nešto lijepo. Djeca u zajedničkom razgovoru i igrama u grupi razvijaju komunikacijske i socijalne vještine, suradnju i toleranciju.

Kako bismo taj dan učinili što posebnijim i dali djetetu posebnu važnost odgojiteljice srednje vrtićke skupine u Velikoj Mlaki osmislile su tematske proslave rođendana. U dogovoru s roditeljima i prema djetetovoj želji tog dana soba dnevnog boravka pretvara se u ambijent raznih animiranih likova, likova iz bajki i drugih koje djeca idealiziraju. Djeca se uživljavaju u uloge te uz pomoć odgojiteljica provode u djelo zamisli iz svoje mašte, npr. spiderman, kraljevstvo, svadbena svečanost…

Uspješno provedene aktivnosti u sklopu projekta Škole za Afriku

Zahvaljujemo svim roditeljima, djeci, djelatnicima vrtića i svim onima koji su pridonijeli uspješno provedenoj akciji u sklopu projekta Škole za Afriku. Prikupili smo 2.000 kuna te ih proslijedili UNICEF-u.

Zahvalu UNICEF-a prenosimo u cijelosti:

„Ovim putem želimo zahvaliti za provedene aktivnosti u sklopu programa Škole za Afriku te Vas izvijestiti da smo primili donaciju Vašeg vrtića!

Od srca zahvaljujemo mališanima, djelatnicima vrtića, roditeljima i svima koji su uložili svoj trud i vrijeme te pomogli u prikupljanju sredstava za obrazovanje djece u Burkini Faso! Hvala svim vrtićancima i djelatnicima za trud i ljubav s kojima, sudjelujući u UNICEF-ovom programu Škole za Afriku, organizirate akcije za podizanje svijesti o važnosti obrazovanja za svako dijete i prikupljanja pomoći za obrazovanje djece u Burkini Faso.

Budite ponosni na sebe i svoju plemenitost kao što smo i mi ponosni znajući da odgovorno i sa srcem brinete o drugima, a vaš Vrtić njeguje vrijednosti solidarnosti i suosjećanja.

Puno uspjeha u daljnjem radu i organiziranju ovakvih i sličnih humanitarnih aktivnosti!“