Počinje nova pedagoška godina

U ponedjeljak, 2. rujna ponovo se otvaraju svi područni objekti našeg vrtića:

  • Velika Mlaka, Smendrovićeva 9
  • Velika Mlaka, Školska 20
  • Mičevec, Savska 1
  • Gradići, Gajeva 3
  • Donja Lomnica, Školska 2
  • Donja Lomnica, Školska 4

Raspored djece po odgojnim skupinama možete pronaći na oglasnim pločama svih naših objekata.

Sukladno već dobivenim naputcima pri upisu, novoupisana djeca prvi dan u vrtić dolaze iza 8:00 sati, borave s roditeljem u skupini kraće vrijeme (jedan do dva sata), a za boravak u vrtiću potrebno je ponijeti:

  • papuče za dijete i roditelja,
  • pelene ako ih dijete koristi,
  • rezervnu odjeću za dijete,
  • izjavu o preuzimanju djeteta iz vrtića ukoliko to nisu roditelji.

U vrtić ne mogu krenuti djeca čija oba roditelja nisu potpisala Ugovor, kao ni djeca koja su na odgodi školovanja, a roditelji nakon postupka pregleda i upisa nisu o tome obavijestili stručni tim vrtića ili dostavili Rješenje o odgodi upisa u prvi razred osnovne škole.

Više informacija o prilagodbi i prvim danima u vrtiću nalaze se u letku kojeg možete preuzeti.

Moj_vrtic

Igraonica za potencijalno darovitu djecu

Budući da svako dijete ima pravo na odgoj i obrazovanje usklađeno s njegovim potrebama i specifičnostima razvoja, Dječji vrtić Lojtrica već treću godinu provodi verificirani odgojno-obrazovni program za potencijalno darovitu djecu predškolske dobi.

Program je namijenjen potencijalno darovitoj djeci sličnih intelektualnih sposobnosti i interesa koja su polaznici vrtića. Igraonica, kojoj ime “olujom ideja” odabiru djeca ove godine nosi naziv “Sveznalice”. Provodi se jednom tjedno po jedan sat u skupini od deset do petnaest djece pod vodstvom odgojiteljica Josipe Jambrek i Božice Rakamarić koje su prošle edukaciju za provođenje programa u Centru za poticanje darovitosti djeteta “Bistrić”, ali i niz drugih edukacija iz područja darovitosti. Prije uključivanja u program djeca prolaze psihodijagnostičko testiranje kojeg provodi psihologinja vrtića. Za djecu polaznike igraonica je besplatna.

Ciljevi programa su: poticanje i razvoj kreativnog mišljenja i izražavanja, poticanje i razvoj različitih vrsta inteligencije, poticanje i razvoj samopouzdanja, pozitivne slike o sebi i razvoj socio-emocionalnih kompetencija, rad na socijalnim vještinama te interakcija i suradnja s vršnjacima sličnih intelektualnih sposobnosti.

Prepoznavanje i identificiranje različitih oblika darovitosti, talenata i kreativnosti  izazov je za roditelje, odgojitelje, učitelje, ali i sve one koji se nalaze u neposrednoj interakciji s njima. Darovita djeca, uz nadprosječne sposobnosti, imaju i brojne druge specifične karakteristike kao što su: znatiželja, kreativnost, smisao za humor, verbalno umijeće, upornost, pretjerana pobudljivost, a mogu imati obilježja emocionalne zrelosti karakteristične za jednu određenu dob dok su tjelesne i intelektualne karakteristike tipične za neku drugu dob. Važno je napomenuti da darovita djeca koja nisu na vrijeme prepoznata često se prepoznaju kao djeca s problemima u ponašanju (pojačan prkos, povučenost, nametljivost, emocionalna osjetljivost…). Mogu biti izolirana od ostale djece zbog poteškoća u socijalnim kontaktima, što utječe na formiranje slike o sebi i zato je važno što ranije prepoznati darovitu djecu s ciljem adekvatnog zadovoljavanja njihovih obrazovnih i socio-emocionalnih potreba.

Upravo je jedan od ciljeva igraonice poraditi na slabostima potencijalno darovite djece, naučiti ih kako se nositi s neuspjehom, pomoći im da čuvaju svoje vrijednosti i njeguju svoj unutarnji svijet, ali i da se uspiju emocionalno povezati s drugima.

Kraći program za potencijalno darovitu djecu koji se provodi u Dječjem vrtiću Lojtrica temelji se na pomno planiranim aktivnostima, vodeći se interesima djece. Prema područjima interesa prilagođava se didaktički materijal za matematičke aktivnosti, verbalne igre, likovne, glazbene i tjelesne aktivnosti, igre građenja i konstruiranja, multimediju, logiku i promišljanje.

U dosadašnjem radu primjećujemo da djecu jako zanimaju znanstveni pokusi. Pri tome djeca nisu samo pasivni promatrači, već i aktivni sudionici, a njihova promišljanja i izjave nadmašuju sva očekivanja.

Obilježavanje Međunarodnog dana dječje knjige

Međunarodni dan dječje knjige obilježava se svake godine, na rođendan Hansa Christiana Andersena, najpoznatijeg pisca bajki. Tada se obilježava i rođendan prve nacionalne kampanje za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja “Čitaj mi!”. Cilj kampanje ali i Međunarodnog dana dječje knjige je poticati roditelje i druge odrasle da s čitanjem naglas djetetu započnu već od njegova rođenja kako bi čitanje postalo dijelom svakodnevnog ugodnog druženja te kako bi se stvorila posebna emocionalna veza između djeteta i odrasle osobe koja mu čita (www.citajmi.info). 

Tim povodom održana je radionica za roditelje i djecu u mlađoj jasličkoj skupini. Na početku radionice logopedinja je istaknula važnost čitanja naglas od najranije dobi te dala savjete koje slikovnice koristiti i na koji način. Zatim su roditeljima bili ponuđeni materijali od kojih su izrađivali vlastite slikovnice, lutkice za prst u obliku najdražeg lika iz slikovnice i slično. Na preporuku odgojiteljica, donijeli su najdražu djetetovu slikovnicu koju su mogli čitati zajedno s njim u kutiću za čitanje.

I ovim putem zahvaljujemo roditeljima koji su sudjelovali i izradili prekrasne slikovnice.

CAP program (Child Assault Prevention)

„Predškolski CAP“ je program prevencije zlostavljanja djece namijenjen djeci predškolske dobi u vrtićima. CAP se u našoj ustanovi provodi već treću godinu. Ove pedagoške godine radionice su održane za polaznike programa predškole izvan redovitog programa, kroz tri uzastopna dana.

Cilj  programa je smanjiti ranjivost djece i njihovu izloženost različitim oblicima zlostavljanja kroz:

– pružanje kvalitetnih informacija,

– poučavanje učinkovitim prevencijskim strategijama,

– osnaživanje njima važnih odraslih, roditelja i zaposlenika vrtića, da im pruže kvalitetniju podršku.

Program su provodile tri educirane zaposlenice – CAP pomagačice: pedagoginja Tajana Stepanić te odgojiteljice Anamarija Cimaš i Tamara Oblić.

Božićno druženje engleske mješovite skupine – kviz djeca protiv roditelja „Say hello to the world“

Vrijeme uoči Božića u vrtiću se tradicionalno obilježava raznim predstavama, radionicama, druženjima i svečanostima na kojima zajedno sudjeluju djeca, roditelji i odgojitelji. Tako se ovog puta u vrtićkoj dvorani centralnog objekta održalo  vrlo neobično i zanimljivo božićno druženje engleske mješovite skupine.

Druženje je osmišljeno kao kviz pod nazivom „Say hello to the world“ poput istoimenog projekta u koji je engleska skupina uključena od početka pedagoške godine. U kvizu su sudjelovale dvije ekipe: djeca i roditelji. Kroz razne kreativne aktivnosti djeca su imala priliku odmjeriti snage sa svojim roditeljima u znanju i sposobnostima iz raznih područja.

Natjecateljski duh obje ekipe dosezao je vrhunac kroz mentalne zagonetke, komunikaciju na stranim jezicima, suradnju, osvajanje bodova te borbu za prvo mjesto i prigodnu nagradu – globus.

Natjecanje je bilo uzbudljivo, puno smijeha, bodrenja, zabave i učenja. Najveća vrijednost ovog druženja kvalitetna je suradnja roditelja i odgojitelja koji su zajedničkom sinergijom i aktivnim sudjelovanjem osigurali ono najvažnije, a to su osmjesi na licima djece.

Na kraju kviza pokazalo se da je za pobjedu potrebno puno više od znanja, jer je upravo timski rad djeci donio zasluženo prvo mjesto i nagradu.

Djelić atmosfere možete osjetiti gledajući fotografije u prilogu.