Predstava za djecu „Zvonko Telefonko“

Početak veljače započeo je gostovanjem Kazališta „Lutonjica“ s predstavom”Zvonko Telefonko”. Priča je to o dječaku koji je dobivši na dar mobitel uronio u svijet ekrana i izgubio dodir sa stvarnošću i svojim prijateljima.

Djeci je važno osigurati odrastanje u prirodnom okruženju. Vodeći brigu već od najranije dobi o vremenu koje provode pod utjecajem različitih medija činimo prvi korak u prevenciji mnogih neželjenih poremećaja u ponašanju.

Djeca su nakon predstave potpuno osviješteno pristupila potpisivanju “Ugovora o korištenju ekrana”, po kojemu se obavezuju da ce učiniti sve potrebno da bi narasli veliki i pametni. Svakoga dana će boraviti vani, u igri pod nebom. U tome ćemo im pomoći mi odrasli. Jer kako stihovi pjesme iz predstave govore „Tijelo je sretno kada se kreće, a glava, kad se pod nebom očisti, misli sretnije misli“.

 

Pripremila: Gordana Belavić, odgojiteljica

Roditelji završili program „Rastimo zajedno“

Još jedna generacija roditelja našeg vrtića uspješno je završila program „Rastimo zajedno“ te su im za osobni rast i razvoj 21. siječnja uručene diplome.

Program radionica za roditelje „Rastimo zajedno“ osmišljen je kao dio šireg programa UNICEF-a za podršku roditeljstvu „Prve tri su najvažnije“. 

Program se odvijao kroz 11 susreta, a u njemu je sudjelovalo 12 roditelja, majki i očeva djece najranije dobi. Radionice su vodile pedagoginja, psihologinja, edukacijska rehabilitatorica i odgojiteljica našeg dječjeg vrtića. Roditelji su razmjenjivali iskustva o odgoju djece i kroz predavanja, vježbe i aktivnosti stjecali nove vještine koje će primjenjivati u odnosu s djecom.

Evo što su neki roditelji rekli o svom iskustvu na radionicama:

  • Sada se osjećam boljim roditeljem.
  • Moje dijete dobilo je roditelja koji je puno smireniji, usredotočeniji pa više uživamo u zajedničkom vremenu.
  • U budućnosti ću više brinuti o sebi. Zadovoljan roditelj ima više snage, želje i motivacije za kvalitetnije provedeno vrijeme s djecom.
  • Naučila sam više slušati dijete.
  • Povezala sam se s drugim roditeljima i stručnim timom vrtića, shvatila da imam probleme kao i drugi roditelji i dobila puno korisnih i praktičnih savjeta.
  • Uvažavat ću više dječje potrebe i postavljati realna očekivanja.
  • Na radionicama je bila ugodna i sigurna atmosfera bez osuđivanja i „čudnih pogleda“.
  • Naučila sam kako razgovarati sa svojim djetetom i riješiti problem bez puno drame.

Zahvaljujemo roditeljima na iskazanom velikom interesu koji se ogledao u redovitim dolascima i aktivnom doprinosu na svakoj radionici. Ujedno pozivamo zainteresirane roditelje da nam se pridruže u novom ciklusu radionica sljedeće jeseni!

DUDA – zašto ipak ne

Duda varalica tijekom prve godine može biti spas za roditelje i bebu. Međutim njeno dugotrajno i učestalo korištenje može imati negativan utjecaj na dječji razvoj. Studije pokazuju da sisanje dude povećava količinu bakterija koje mogu uzrokovati dentalni karijes. Osim toga, moguć je povećan rizik za češće upale srednjeg uha (sisanje otvara Eustahijevu tubu koja povezuje nos i srednje uho što omogućuje bakterijama slobodan prolaz iz nosa u srednje uho). Redovito dugotrajno korištenje dude utječe na rast zubi i formiranje usne šupljine te su zbog toga mogući ortodontski problemi kao što su otvoren ili križni zagriz.

Dugotrajnim sisanjem dude postoji mogućnost da će se u usnoj šupljini razviti drugačiji mišićni mehanizmi od one koju očekujemo u djetetovom razvoju, a optimalno je za razvoj govora. Intenzivnije se koriste točno određeni mišići, koji postaju sve spretniji i jači, a neki od njih zauzimaju (i usvajaju) položaje koji nisu karakteristični za izgovor hrvatskog jezika (npr. jezik u prednjem dijelu usne šupljine i izvan nje pri izgovoru glasova /s/, /z/, /c/, i/ili /š/, /ž/, /č/, /ć/, /dž/, /đ/) posebno kada dijete govori s dudom u ustima. U isto vrijeme, drugi mišići se manje koriste i njihova motorička izvedba je manje spretna u razdoblju kada dijete usvaja izgovor glasova, zahtjevnih za izvedbu.

Osim spomenutog, korištenje dude utječe na brbljanje i eksperimentiranje sa zvukovima (djeca s dudom u ustima imaju manju potrebu oponašati glasove odraslih i igrati se sa zvukovima, što je neophodno za govorno-jezični razvoj). Isto tako duda sprječava pokretljivost i ograničava prostor neophodan za različite pokrete koji su potrebni za pravilan izgovor.

Sve su ovo jako važni razlozi zašto ne dati dudu djetetu nakon prve godine posebno tijekom dana i kada je dijete u interakciji s odraslima i djecom. Iako se roditelji ponekad brinu zbog mogućih negativnih posljedica dude, nasilno odvajanje od nje nije preporučljivo i može samo izazvati bol i traumu. Najbolje bi naravno bilo dijete uopće ne naviknuti na dudu, no kad navika već postoji, na potrebu za dudom možemo gledati kao signal kad djetetu treba dodatna pažnja. Kada posegne za dudom možemo mu ponuditi druge mogućnosti, pri čemu nije preporučljivo da to budu hrana i slatkiši, jer bi se time stvorila osnova za prijelaz u drugi oblik „ovisnosti“. Umjesto toga ponudimo mu zagrljaj, igru, pjesmu. Važno je preusmjeriti dječju pažnju na nešto drugo. Također, ako dijete koristi dudu na spavanju potrebno ju je ukloniti čim primijetimo da je dijete čvrsto zaspalo.

Prilikom odvikavanja važno je postepeno smanjiti učestalost i vrijeme korištenja dude (npr. u određenim trenucima dana kada traži utjehu), zajedno s djetetom potražiti trenutke u kojima se osjeća spremno biti bez dude te mu biti podrška. U tom procesu jako je bitno izbjegavati omalovažavanje i ponižavanje djeteta („Duda je fuj…ti si mala beba…“ i sl.) jer to izaziva frustraciju budući da je duda predmet uz koji je dijete emocionalno vezano. Također je važno ne odvikavati dijete od dude ukoliko se u obitelji odvijaju važne promjene (rođenje brata ili sestre, polazak u jaslice ili vrtić, preseljenje i sl.).

Što više djetetu pružamo pažnje i radosnih trenutaka veća je vjerojatnost da će potreba za dudom biti manja.

Pripremila Ivana Breko Bilandžić, mag.logoped

Održane radionice Ljekarne zagrebačke županije

I ove godine DV Lojtrica sudjelovao je u javno-zdravstvenoj radionici u sklopu projekta “Mi smo uz vas” u organizaciji Ljekarne zagrebačke županije.

Radionice su se održale 21.11.2019. u područnom objektu Gradići u dvije odgojne skupine, a bile su podijeljene na dvije teme: “Avv boli” i “Bubice svrbilice”. Radionice su interaktivnog karaktera, djeca su u njima aktivno sudjelovala i učila kroz igru, asocijacije, raspravu i promišljanje. 

 

Cilj radionice: “Avv boli” je naučiti djecu definirati što ih točno boli, koliko boli, kako tražiti pomoć i kako si sam pomoći da budeš bolje i da bol prestane. U sklopu radionice djeca su izrađivala gel za hlađenje koji mogu koristiti kod udaraca i lakših ozljeda zglobova.

 

Cilj druge radionice pod nazivom „Bubice svrbilice“ jest naučiti o prevenciji i tretiranju uši i gnjida. Djeca su s voditeljima pripremila «Sprej za prevenciju ušiju» koji će ih štititi da se uši ne nastane u njihovoj kosi.

 

Sve pripravke koje su sama izradila djeca su mogla ponijeti kući. Za sudjelovanje u radionicama dobila su diplome malih ljekarnika.

 Pripremila: odgojiteljica Zdravka Babić

Večer matematike 2019

Zadovoljstvo nam je obavijestiti  Vas da će se  ove godine po prvi puta u našem vrtiću  održati Večer matematike,  u suradnji s  Hrvatskim  matematičkim  društvom, i to u četvrtak, 5. prosinca 2019. s početkom u 18 sati u objektu u Smendrovićevoj 9.

Večer matematike skup je interaktivnih radionica u kojima sudjeluju djeca i njihovi roditelji i odgojitelji. Ovakva druženja potiču izgradnju pozitivnog stava djece prema matematici, a svrha im je  popularizacija matematike. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva često zaboravljenu – zabavnu stranu matematike, stvara nove ideje o tome što matematika jest i čime se bavi te dokazuje da matematičke probleme, nesvjesni vlastitog talenta, svakodnevno svi uspješno rješavamo.

Prošlogodišnja Večer matematike pokazala se iznimno uspješna s oko 105 000 sudionika iz 730 dječjih vrtića, osnovnih škola te srednjih škola iz cijele Republike Hrvatske

Veselimo se vašem dolasku.

Djeca na koncertu u Hrvatskom glazbenom zavodu

U sklopu projekta „Mali glazbenjak“, u suradnji s gospođom Valentinom Badanjak Pintarić, organiziran je posjet djece Hrvatskom glazbenom zavodu. Svrha ovoga projekta je upoznavanje djece sa svijetom glazbe te razvoj svijesti o važnosti glazbenog odgoja od najranije dobi. Za vrijeme samog posjeta djeca su imala priliku saznati o povijesti najstarije glazbene institucije i prve koncertne dvorane u Hrvatskoj. Također su u pratnji stručnog vodiča obišli cijelu zgradu, pri čemu im se najviše svidjela velika koncertna dvorana. Za to vrijeme studenti Glazbene akademije ugađali su svoje instrumente i pripremali se za interaktivnu radionicu s djecom. Tijekom druženja sa studentima djeca su imala priliku pitati sve što ih zanima o glazbi te svirati na raznim instrumentima kao što su rog, fagot, klavir, violina i klarinet. Po završetku radionice studenti su za djecu pripremili i koncert koji se održao upravo u velikoj koncertnoj dvorani. Uzbuđeni, s mnogo dojmova i iskustva djeca su iz Hrvatskog glazbenog zavoda izašla pjevušeći, a njihove odgojiteljice već pripremaju brojne aktivnosti kojima će proširivati interes djece prema glazbi.

Pripremila: Petra Gotal, odgojiteljica mentor