Završno druženje u sportskim aktivnostima

Kretanje je jedna od osnovnih potreba ljudskog organizma. U prilog tome govori i činjenica da je predškolsko dijete neprestano u pokretu, a na taj način brzo uči o sebi i prostoru u kojemu se kreće. Nažalost, kretanje je u današnje vrijeme svedeno na minimum, a životni ritam koji je roditeljima nametnut ostavlja premalo vremena za boravak s djetetom na otvorenom prostoru uz tjelesne aktivnosti.

Završno druženje u mješovitoj vrtićkoj skupini u područnom objektu u Školskoj 20 u Velikoj Mlaki osmislili smo kao mali dječji poligon na kojemu su djeca prezentirala svoja razvojna dostignuća. Roditelji su dobili jasan uvid u razvojne mogućnosti svog djeteta, ali i spoznali kako upravo kretanjem utječemo na spoznajni razvoj djece, potičemo razvoj socijalnih vještina i emocionalnu inteligenciju.

Rad u mješovitim skupinama iziskuje dodatan napor u kreiranju pedagoškog procesa. Odgojitelj mora sustavno pratiti razvoj svakog djeteta u skupini uvažavajući pritom njegove individualne karakteristike u smislu spoznajnog i tjelesnog potencijala. Za poligon su odabrane vježbe prema razvojnim karakteristikama djece, prema stanju dječjeg zdravlja i spremnosti grupe. Djeca su prezentirala vježbe kojima se razvija disciplina i organizirano kretanje, vježbe za jačanje velikih mišićnih skupina i one kojima se potiče razvoj prirodnih oblika kretanja.
S predškolcima smo se na ovaj način oprostili u zdravoj sportskoj atmosferi u kojoj je pobjednik svako dijete kojemu se pomoglo na putu izgradnje pozitivne slike o sebi i samopouzdanja.

Odgojiteljica Gordana Belavić

Zdrava prehrana – projekt sportske skupine DV Lojtrica

Ideja projekta „Zdrava prehrana” bila je upoznati djecu s važnošću zdrave prehrane za njihov rast i razvoj.

 

Prilikom rada u skupini uočile smo da određeni broj djece odbija jesti ponuđenu hranu u vrtiću stoga smo ih  kroz provođenje projekta nastojali aktivno uključiti  u pripremanje zdravih obroka. Uključivanjem djece u pripremu zdravih obroka, poput voćne užine ili svježeg soka povećali smo motivaciju za konzumiranjem iste te samim time potaknuli djecu na iskustveno učenje.

Samostalno pripremanje užine  pozitivno je djelovalo na dječje samopouzdanje, a posebno je potaknulo djecu na isprobavanje različitih okusa i uživanja u jelu.

Posjetili smo vrtićku kuhinju gdje je naša kuharica detaljno djeci približila način pripreme obroka u vrtiću.

Kroz projekt djeca su učila aktivno istražujući i promatrajući prostor i materijal koji ih okružuje. Interes djece za projekt se povećavao sa svakom novom aktivnošću. Djeca su se tijekom projekta kreativno izražavala, na što ih je motiviralo poticajno okruženje.

S obzirom da živimo u vremenu kada su djeca izložena mnogobrojnim nezdravim životnim navikama (višesatno sjedenje pred računalom ili televizijom, restorani brze

hrane i gazirana pića puna šećera) što je i uzrok sve veće pojave pretilosti u djece u razvojnoj životnoj dobi, smatramo kako će provedba ovog projekta pomoći djeci i roditeljima da odaberu one namirnice koje im omogućavaju preporučenu dnevnu količinu vitamina i hranjivih sastojaka potrebnih za njihov zdrav rast i razvoj.

 

 

Odgojiteljice sportske skupine: Nives Tepšić, Lana Pešl, Željka Pereković

Pobjednici na Malom fašniku uživali u Dramlju

Djeca predškolske skupine iz Smendrovićeve na Malom fašniku osvojili su prvu nagradu. Krajem svibnja u pratnji odgojiteljica i ravnateljice uživali su u trodnevnom izletu u Dramlju koji im je omogućio Crutours.

Uz ugodan prijem, smještaj i boravak djeca su uživala u vožnji brodom do otoka Krka, prošetali najužom ulicom na svijetu, posjetili akvarij u Crikvenici.

Tri dana djeca su zadovoljno sudjelovala i u drugim nezaboravnim aktivnostima i druženju s prijateljima iz Osnovne škole Eugena Kumičića.

Predškolci našeg vrtića na izletu

I ove godine Dječji vrtić Lojtrica organizirao je izlet za djecu koja se opraštaju od vrtića i odlaze u školu.

Posljednje avanture djeca su doživjela u Bilogori. Posjetili su imanje s etno kućama gdje su mogli vidjeti razne predmete koje su ljudi na selu koristili prije mnogo godina. Posjetili su i obiteljsko poljoprivredno gospodarstvo Juranić.  Tamo su uz degustaciju raznih vrsta sireva upoznali i proces izrade sireva u sirani. Osim igre na dječjem igralištu sudjelovali su u aktivnosti sadnje kamilice i pripreme hrane. Uz brojne doživljaje djeca su s izleta  ponijela  teglice s kamilicom koju će uzgajati.

Djeca našeg vrtića u školi plivanja

Djeca starije predškolske dobi iz područnih objekata u Gradićima, Donjoj Lomnici i Velikoj Mlaki pohađala su u razdoblju od 18. do 28. travnja 2017. godine školu plivanja.

U suradnji sa sportskim društvom Medo sportaš u novim prostorima bazena na Sveticama u Zagrebu djeca su potpuno ovladala osnovnim tehnikama plivanja. Zasluženo, s puno radosti i ponosa primili su diplome. Bilo je to nezaboravno iskustvo kojega će se svi sudionici sasvim sigurno dugo sjećati.

CAP program u vrtiću Lojtrica

Predškolski CAP je program prevencije zlostavljanja djece namijenjen djeci starije predškolske dobi. Sastoji se od tri dijela koji se provode točno određenim redoslijedom. Educirani CAP tim (Maja Detelić – psihologinja, Lana Pešl – odgojiteljica i Tajana Stepanić – pedagoginja) 5. travnja održao je predavanje za sve djelatnike vrtića kako bi ih se upoznalo s programom i načinom provedbe u vrtiću te ih se informiralo o problemu zlostavljanja djece.

Budući da smo ovogodišnjim planom i programom predvidjeli provođenje CAP programa u programu predškole izvan redovitog programa, održano je predavanje za roditelje djece koja pohađaju program predškole u Šćitarjevu, Velikoj Mlaki i Donjoj Lomnici. Roditelji su upoznati sa sadržajima koji će biti prezentirani djeci i senzibilizirani za problem zlostavljanja djece.

Neposredno prije provođenja radionica s djecom, matične odgojiteljice pripremile su ih za sadržaj o kojem će se raspravljati (upoznavanje s terminologijom). CAP tim je radionice s djecom proveo kroz tri dana (3. – 5. svibnja). Radionice su bile dobro prihvaćene i možemo zaključiti da su djeca naučila strategije kojima se mogu zaštititi u slučajevima opasnosti ili zlostavljanja.

Iduće pedagoške godine planiramo CAP programom obuhvatiti svu djecu u programu predškole: u redovitom i izvan redovitog programa.