Sportski program u Dječjem vrtiću Lojtrica

Osnovno načelo integriranog sportskog programa je povezivanje sadržaja sportskog i redovnog predškolskog programa. Kroz svakodnevno vježbanje i individualizirani pristup djetetu integriraju se motoričke vještine i znanja s ostalim sastavnicama cjelokupnog razvoja djeteta.

Kretanje je jedna od bitnih pretpostavki u održavanju uravnoteženog stanja organizma i razine zdravlja općenito, a posebno u djece predškolske dobi.

U tom razdoblju oblikuju se i u znatnoj mjeri učvršćuju buduća osobna obilježja motorike.

Da bi predškolsko dijete usvojilo složenije motoričke strukture, potrebno je rukovodstvo odraslih koji organiziraju i usmjeravaju aktivnost djeteta. To je upravo i razlog da se u razdoblju od 3. do 7. godine uvede tjelesno vježbanje u sklopu redovitog programa vrtića.

Bavljenje sportom za djecu je igra kroz koju pospješuju svoja motorička znanja i sposobnosti. Motorička znanja su bitna za ispunjenje egzistencijalnih i esencijalnih potreba, za zadovoljenje raznovrsnih biotičkih i civilizacijskih potreba, ali su istodobno presudan čimbenik rasta, razvoja svih osobina i sposobnosti, osobito onih na koje se u djetinjstvu jedino ili najviše može utjecati (Findak, 2001).

Ciljevi programa su pravilan rast i razvoj djeteta, razvoj motoričkih sposobnosti (koordinacija, brzina, snaga, ravnoteža, gibljivost), usvajanje motoričkih znanja različitih športova, te poticanje pozitivnog odnosa prema tjelesnom vježbanju, sportu i zdravom načinu života.

U program su uključene opće pripremne vježbe za razvoj svih mišićnih skupina, vježbe za razvoj prirodnih oblika kretanja, bazični elementi atletike i gimnastike, vježbe korektivne gimnastike sa i bez rekvizita, različite igre s rekvizitima, vježbe s loptama, momčadske igre (timski sport) i vježbe za razvoj ritma uz primjenu udaraljki i glazbenu pratnju.

Aktivnosti djece organizirane su tako da razvijaju suradnju među djecom, da pridonose razvoju samostalnosti, sigurnosti i samoinicijativnosti.

Specifičnosti rada s djecom, koja imaju izraženu potrebu za igrom i aktivnošću s pokretima, obvezuju nas na osmišljavanje primjerenih programa za zadovoljavanje tih potreba, a samim time stručno-kompetentno poticanje tjelesnog i psihomotornog razvoja djeteta.

 

Zadaće:

  • zadovoljavanje osnovne potrebe za igrom,
  • poticanje cjelovitog razvoja djeteta (kognitivnog, konativnog, tjelesnog i socijalno-emocionalnog),
  • poticanje morfološko-motoričkih i funkcionalnih sposobnosti djeteta,
  • usavršavanje osnovnih oblika kretanja u različitim životnim situacijama, do automatizacije motoričkih pokreta, u skladu s razvojnim potrebama djeteta,
  • poticanje zdravog načina življenja, boravka u prirodi i navika za očuvanje vlastitog i tuđeg zdravlja,
  • poticanje igre i učenja osnovnih elemenata pojedinih sportskih aktivnosti,
  • vježbanje osnovnih vještina s loptom – elementi sportova (košarka, nogomet, odbojka, rukomet, tenis),
  • provođenje prirodnih oblika kretanja (hodanje, trčanje, skakanje, bacanje, hvatanje, gađanje, provlačenje, puzanje, penjanje, potiskivanje, vučenje, guranje, dizanje, nošenje),
  • poticati i razvijati osnovna gibanja iz atletike (škola hodanja, škola trčanja, skok uvis, skok u dalj, bacanje loptica, vrećica, hvatanje, gađanje u metu; poligon s preprekama),
  • provođenje osnovnih elemenata sportske gimnastike (kolut naprijed, nazad, hodanje po gredi, upori, visovi),
  • uvođenje djeteta u osnove različitih sportskih programa.

 

Iz dosadašnjeg iskustva i rada možemo potvrditi da bi bilo od velike važnosti proširiti

ovakve programe u što više dječjih vrtića, jer za to postoje mnogi argumenti:

  • višestruki pozitivan utjecaj tjelesnog vježbanja (svakodnevnog) na dijete,
  • djeca predškolske dobi s radošću i lakoćom prihvaćaju nove sadržaje iz sporta

prilagođene njihovu uzrastu,

  • stvaranje pozitivnih stavova o vježbi i sportu, te doživotne navike za vježbanje,
  • pomoć roditeljima i djeci pri odabiru sporta u koji bi se dijete najlakše

uključilo.

 

Veselilo bi nas da ovaj primjer dobre prakse slijede i druge predškolske ustanove, kako bi od najranije dobi razvijali pozitivan i aktivan stav prema sportskom načinu života.

 

 

Pripremile odgojiteljice: Lana Pešl, Nives Tepšić i Željka Pereković

Druženje pekara s djecom

Narodni običaji Turopoljskog kraja, osobito u pokladno vrijeme, dobar su poticaj za kreativno izražavanje i usvajanje novih spoznaja djece predškolske dobi.

U područnom vrtiću Gradići ostvarena je kvalitetna suradnja s roditeljem pekarom koji je djeci prezentirao svoje zanimanje i razveselio ih izradom krafni. Djeca su naučila koji su sastojci potrebni za umijesiti dobro tijesto te kako puniti krafne slasnim pekmezom ili čokoladom. Aktivnosti su upotpunili pjesmom i plesom.

Stariju djecu zanimalo je mnogo toga: kada pekari ustaju noću, kako su odjeveni, koliko krafni mogu ispeći dnevno te jedu li kruh i krafne koje ispeku?

Zahvaljujemo roditelju, gospodinu Ramadanaj na trudu i vremenu koje je proveo u druženju s djecom našeg vrtića!

 

Tematske proslave rođendana u vrtiću

Proslava rođendana za dijete predstavlja važan događaj u životu. To je dan kada postaju stariji što za njih znači i usvajanje nekih novih vještina, dan kad su oni najvažniji i koji je posvećen samo njima.

Na proslavama rođendana u dječjem vrtiću djeca se dodatno zbližavaju, razgovara se o slavljenikovoj osobnosti na način da druga djeca ističu pozitivne osobine slavljenika i požele mu nešto lijepo. Djeca u zajedničkom razgovoru i igrama u grupi razvijaju komunikacijske i socijalne vještine, suradnju i toleranciju.

Kako bismo taj dan učinili što posebnijim i dali djetetu posebnu važnost odgojiteljice srednje vrtićke skupine u Velikoj Mlaki osmislile su tematske proslave rođendana. U dogovoru s roditeljima i prema djetetovoj želji tog dana soba dnevnog boravka pretvara se u ambijent raznih animiranih likova, likova iz bajki i drugih koje djeca idealiziraju. Djeca se uživljavaju u uloge te uz pomoć odgojiteljica provode u djelo zamisli iz svoje mašte, npr. spiderman, kraljevstvo, svadbena svečanost…

Uspješno provedene aktivnosti u sklopu projekta Škole za Afriku

Zahvaljujemo svim roditeljima, djeci, djelatnicima vrtića i svim onima koji su pridonijeli uspješno provedenoj akciji u sklopu projekta Škole za Afriku. Prikupili smo 2.000 kuna te ih proslijedili UNICEF-u.

Zahvalu UNICEF-a prenosimo u cijelosti:

„Ovim putem želimo zahvaliti za provedene aktivnosti u sklopu programa Škole za Afriku te Vas izvijestiti da smo primili donaciju Vašeg vrtića!

Od srca zahvaljujemo mališanima, djelatnicima vrtića, roditeljima i svima koji su uložili svoj trud i vrijeme te pomogli u prikupljanju sredstava za obrazovanje djece u Burkini Faso! Hvala svim vrtićancima i djelatnicima za trud i ljubav s kojima, sudjelujući u UNICEF-ovom programu Škole za Afriku, organizirate akcije za podizanje svijesti o važnosti obrazovanja za svako dijete i prikupljanja pomoći za obrazovanje djece u Burkini Faso.

Budite ponosni na sebe i svoju plemenitost kao što smo i mi ponosni znajući da odgovorno i sa srcem brinete o drugima, a vaš Vrtić njeguje vrijednosti solidarnosti i suosjećanja.

Puno uspjeha u daljnjem radu i organiziranju ovakvih i sličnih humanitarnih aktivnosti!“

Radionice za roditelje Rastimo zajedno

Radionice za roditelje „Rastimo zajedno“

Početkom veljače u Dječjem vrtiću Lojtrica započet će novi ciklus radionica za roditelje najmlađe djece „Rastimo zajedno“. Radionice su namijenjene svim zainteresiranim roditeljima, bez obzira polazi li njihovo dijete vrtić ili ne. Program radionica „Rastimo zajedno“  razvijen je u suradnji s Unicefom, s osnovnim ciljem  pružanja podrške roditeljima u odgoju djece.

Postavljate li si možda neka od ovih pitanja:

  • Jesam li dobar roditelj?
  • Jesam li prestrog ili preblag?
  • Jesam li dosljedan?
  • Što mojem djetetu zaista treba?
  • Kako raditi ono što je najbolje za dijete, a da pri tom ne zanemarim sebe

i druge članove moje obitelji?

Rado ćemo Vam pomoći pronaći odgovore na ova i mnoga druga pitanja. Možda Vaše iskustvo može pomoći nekome drugome

Kome su namijenjene radionice?

Roditeljima djece do 4 godine starosti.

Tko su voditelji radionica?

Pedagog, psiholog, edukacijski rehabilitator i odgojitelj Dječjeg vrtića Lojtrica.

Što se radi na radionicama „Rastimo zajedno“?

Razgovorom se izmjenjuju iskustva s drugim roditeljima.

Vježbama se stječu vještine koje roditeljima koriste u odnosu s djetetom.

Druženjem se postaje opušteniji, sigurniji i zadovoljniji.

Gdje će se radionice provoditi?

U prostoru Dječjeg vrtića Lojtrica u Velikoj Mlaki, na adresi Smendrovićeva 9.

Kada će se radionice provoditi?

Jednom tjedno u poslijepodnevnim satima (17:00-19:00), kroz 11 susreta, a prvi susret održat će se početkom veljače 2017.

Kako se možete prijaviti?

Na broj telefona 6231-598 ili 6231-591 ili 6231-592.

Mjesec hrvatske knjige u Dječjem vrtiću Lojtrica

Mjesec hrvatske knjige ove se godine obilježava pod motom”Čitaj sto na sat” i traje od 15. listopada do 15. studenog. Tom manifestacijom svake se godine potiče čitanje djeci od najranije dobi te nastoji razviti ljubav prema knjigama i pisanoj riječi. Kako djeci približiti knjigu, izabrati dobru priču ili stihove izazov je svakog odgojitelja i roditelja. Na takav izazov odlučila se engleska skupina našeg vrtića iz Velike Mlake, koji su u suradnji s odgojiteljicama osmislili aktivnosti koje simbolički obilježavaju spomenutu manifestaciju.

U aktivnost nas uvodi pitanje: “Gdje sve možemo čitati”? , a nakon zapisanih ideja djeca su iste prenijela na crtež. Jedna djevojčica predlaže da sve crteže spojimo u knjigu, čime nastaje priručnik. Nakon ideje da mjesto čitanja može biti i park, mudre dječje glave zaključile su da im za ugodnije čitanje u parku treba klupica i stol, stoga su odlučili izraditi isto. Zajedničkom suradnjom i potaknuti ranijim iskustvima, dolaze do zaključka da je tehnika kaširanja najbolji način za izradu klupice. Klupica je po dovršetku ukrašena slovima različitih boja, veličina i debljina. Klupica je u dječjoj mašti poprimila i čarobna svojstva: tko sjedne na nju brzo i lako nauči čitati.

Klupica i stol koju su djeca izradila izloženi su na dječjem odjelu Gradske knjižnice Velika Gorica.

Navedenim aktivnostima kod djece smo razvijali suradnju, svijest o važnosti i prisutnosti knjige u svakodnevnim životnim situacijama te poticali razvoj predčitačkih vještina. Ugodno ozračje tijekom aktivnosti djeci mijenja pogled na knjigu i predstavlja ju na zabavan i zanimljiv način.