Boravak na otvorenom i svježem zraku ima pozitivan utjecaj na cjelokupan psihofizički razvoj djeteta. Djeca na vanjskom prostoru mogu bolje i više zadovoljiti svoju potrebu za kretanjem i slobodom, a kroz osmišljene aktivnosti jača se dječji organizam, stvara otpornost i sprječava širenje infekcija, dijete oslobađa višak energije nakon čega se postiže mirnoća tijela i duha.



Za cjelokupan razvoj djeteta važno je da odgojitelj kvalitetno provodi aktivnosti s djecom u neposrednoj komunikaciji i igranju, jer su brojna istraživanja pokazala da upravo kretanje djece predškolske dobi ima pozitivan utjecaj na njihov intelektualni, emocionalni i fizički razvoj.

Za provođenje tjelesnih aktivnosti važni su sportski rekviziti, a djeci je najdraža lopta. Dobro ih je imati nekoliko vrsta: velike, male, lagane i teže, od različitih materijala. Lopta se može napraviti i od zgužvanog i jako stisnutog papira lijepljenog selotejpom ili pak od raznih krpica. Ona se može kotrljati, bacati, hvatati ili služiti u svrhu raznih natjecateljskih, štafetnih igara, kroz koje djeca jačaju samopouzdanje, razvijaju spretnost, brzinu, snagu i preciznost.

Igre na malim, improviziranim poligonima oduševljavaju djecu: preskakanje prepreka, provlačenje kroz tunele (koji se mogu izraditi od običnih velikih kartonskih kutija), zaobilaženje različitih čunjeva, hodanje po uskim gredama. Ovom vrstom aktivnosti potičemo dijete na spretnost, vježbanje različitih pokreta, usvajanje motoričkih vještina i potpuno zadovoljenje potrebe za kretanjem i igrom.

Otvoreni prostor sam po sebi je djeci zanimljiv, potiče na promatranje i istraživanje. Djeca tako, u neposrednom kontaktu sa zemljom, blatom i pijeskom dobivaju mogućnost razviti taktilnu percepciju. Istražujući tlo i pronalazeći u njemu razne životinjice otkrivaju svijet prirode kojoj pripadaju, uče o zakonitostima i promjenama kroz godišnja doba.

Vrtićko dvorište nezamjenjivo je kad ga promatramo kao prostor u kojemu se djeca nesmetano kreću, grupiraju, razmjenjuju iskustva, imaju slobodu samostalno organizirati igru. Kroz društveno zabavne igre koje su već pomalo zaboravljene: školica, gumi,gumi i slične potičemo djecu na poštivanje pravila, suradnju i razvoj drugih socijalnih vještina.

Zanimljive su i igre s pjevanjem u kombinaciji s pokretom, a mogu se igrati od najmanje dobi. Odgojitelj i djeca ne moraju se nužno pridržavati zadanih pokreta, već mogu izmišljati pokrete rukama, nogama, glavom, tijelom ili razne poskoke.

Na vanjskom prostoru djeca nerijetko imaju potrebu za osamom i mirnijim igrama. Poticajnim i osmišljenim sredstvima za različite stolno manipulativne igre i likovne aktivnosti djeca mogu zadovoljiti ovu potrebu.

Pogledajte slike

Ažurirano (Nedjelja, 13 Svibanj 2012 19:33)