Debata u „Munjevitim Lojtrićima“

Debata kao oblik tolerantne rasprave razvija komunikacijske, govorno-jezične i socijalne vještine te kritičko mišljenje, kao i motivaciju za učenjem i postignućem.

Djeca u igraonici za potencijalno darovitu djecu „Munjeviti Lojtrići“ imala su jedinstvenu priliku sudjelovati u debati na temu „Vrtićke proslave rođendana – voće ili slatkiši“. Pozivu vrtića rado se odazvala gđa. Katarina Drvodelić, voditeljica Debatnog kluba Grada Velike Gorice. Djeci je prije početka debate objasnila osnovna pravila debatiranja: dok jedan priča drugi slušaju, izmjenjuju se argumenti na način da su povezani s onim što je rečeno prije toga, argumenti trebaju imati objašnjenje zašto je nešto bitno i točno. Nakon kratke uvodne rasprave, djeca su se podijelila u dvije grupe ovisno o tome misle li da su za proslave rođendana u vrtiću bolji slatkiši (torta, kolači, bomboni i sl.) ili voće. Afirmacijska grupa koja je branila tezu da je bolje voće bila je brojnija od negacijske koja je tvrdila da su bolji slatkiši. Pojedina djeca na elokventan i argumentiran način branila su svoju tezu.

Ovo iskustvo djeci je bilo zabavno i zanimljivo, a prema riječima gđe. Katarine u nekima od njih kriju se i budući uspješni debatanti.

Svjetski dan knjige

 „Svjetski dan knjige i autorskih prava obilježava se svake godine 23. travnja kao simboličan datum u svjetskoj književnosti jer su toga dana 1616. godine umrli Miguel de Cervantes i William Shakespeare.“ (https://hr.wikipedia.org/wiki/Svjetski_dan_knjige_i_autorskih_prava)

Obilježavanjem Svjetskog dana knjige dodatno se podsjećamo na važnost čitanja s djecom od najranije dobi. Ukoliko osiguravamo poticajno okruženje za dijete u kojem je ono okruženo knjigama te u kojem se s njime  redovito čita, uvelike pozitivno utječemo na razvoj predčitalačkih i predpisačkih vještina djeteta. Odrasli su tu i kao primjer za stvaranje djetetove  navike druženja s knjigama.

Djeca se u vrtiću svakodnevno susreću s knjigama. One su im dostupne kroz posebni centar koji posjeduje svaka soba dnevnog boravka, često različitog naziva poput  „Kutića knjižnice“, Kutića početnog čitanja i pisanja“ ili „Mekog kutića“. To je mjesto gdje su djeci svakodnevno dostupne razne knjige i slikovnice te ne prođe dan da se koja knjiga ne prolista, da se u koju knjigu ne zaviri.

Danas postoje prekrasne priče u različitim oblicima od kojh svaki ima neke svoje prednosti. Dostupne su nam priče i u digitalnom obliku, poput audio priča s dodatnim zvučnim efektima te video zapisa popraćenih slikama iz knjiga. Za djecu predškolske dobi ipak najviše preporučamo priče u svom izvornom fizičkom obliku – knjige koje donose mnoge dobrobiti za dijete i potiču njegov razvoj u mnogim područjima. Detaljnije o važnosti čitanja s djecom od najranije dobi i tome kako čitati možete pročitajte na stranici kampanje „Čitaj mi!“.

https://www.citajmi.info/naslovna/

https://centarproventus.hr/knjige-i-slikovnice/ – preporučene terapeutske slikovnice od kojih i naš Vrtić neke posjeduje i aktivno koristi.

https://evenio.hr/proizvod/slikovnice/higijena/mrljek-i-prljek-paket-od-cetiri-slikovnice-iz-serije-higijena/ – jako zabavne, smiješne i ujedno  poučne priče o higijeni – preporučamo!

 

Obavijest za korisnike vrtića

Poštovani roditelji!

Ukoliko želite da Vaše dijete od rujna 2022. bude polaznik posebnog ili alternativnog programa molimo Vas da podnesete zahtjev. Zahtjev treba podnijeti i u slučaju premještaja djeteta iz posebnog u redovni program, zbog promjene Ugovora. Obrazac Zahtjeva možete dobiti u centralnom objektu u Velikoj Mlaki ili  ga preuzeti s naše mrežne stranice https://www.dv-lojtrica.hr/obrasci-za-roditelje/

Ispunjen i potpisan Zahtjev za premještaj potrebno je predati u tajništvo Dječjeg vrtića Lojtrica, na adresi Smendrovićeva 9, Velika Mlaka najkasnije do 24. veljače 2022.

O realizaciji premještaja prema Zahtjevu bit ćete telefonski obaviješteni do 1. svibnja 2022.

U dječjem vrtiću Lojtrica osim redovitog programa provode se sljedeći programi:

  • Cjelodnevni program ranog učenja engleskog jezika za djecu od 4 godine – u Velikoj Mlaki, Smendrovićeva 9 i u Gradićima, Gajeva 3
  • Cjelodnevni sportski program za djecu od 3 godine– u Velikoj Mlaki, Smendrovićeva 9
  • Alternativni program prema koncepciji Marije Montessori za djecu od 3 godine – u Velikoj Mlaki, Smendrovićeva 9

 

U slučaju većeg broja prijavljene djece od broja slobodnih mjesta prednost će imati djeca starije dobi. Prednost imaju i Zahtjevi predani prošle godine koji nisu do sad realizirani. (U tom slučaju ne treba ponovo predati zahtjev, ali ukoliko ste u međuvremenu odustali od premještaja dužni ste o tome javiti stručnom timu vrtića.)

Predstava “Novogodišnji poštar”

U tjednu od 6. do 10. prosinca ove godine u našem vrtiću gostovao je Studio Suncokret s lutkarskim mjuziklom “Novogodišnji poštar”.

Studio Suncokret je gostovao s mnogim predstavama za djecu proteklih godina i svaki puta su dočekani s velikim uzbuđenjem i veseljem djece našeg vrtića. Studio je osnovao Duško Mucalo koji je i autor mnogobrojnih dječjih mjuzikala za djecu. Do sada su ostvarili mnoge edukativne predstave s pjesmama koje djeca pamte poput „Festival životinjskog carstva“, „Slon Bon Ton“, „Koje je godišnje doba najljepše“, „Što ću biti kad odrastem“ te „Zelena priča“.

Lutkarski mjuzikl “Novogodišnji poštar” održan je u svim objektima našeg vrtića: Velika Mlaka, Donja Lomnica, Gradići, Mičevec i Selnica i to za djecu vrtićkih i mješovitih jasličkih skupina.

Glavni lik priče jest poštar koji u ovo blagdansko vrijeme ima pune ruke posla prenoseći dječje želje u pismima Djedici na Sjeveru. Međutim, u tome mu predstoje mnoge prepreke i nevolje iz kojih uspijeva izaći zahvaljujući djevojčici Lani, dječaku Mirku, Patuljku i Snješku. Iako je umalo zakasnio, naš poštar ipak stiže na vrijeme predati dječja pisma na pravu adresu te će tako i ovi blagdani biti puni ostvarenih dječjih želja.

Predstavu krasi, osim kreativnog scenskog i lutkarskog aranžmana, mnogo prigodnih pjesmica koje lako ulaze u uho kao i poticajnih interaktivnih elemenata u kojima djeca rado sudjeluju.

Tekst: Tatjana Bašić, mag. praesc. educ.

Dječji vrtić Lojtrica uključen u “judo inkluziju”

Judo klub osoba s invaliditetom „Fuji“ iz Velike Gorice osnovan je 2012. godine i prvi je takav klub u Hrvatskoj. Njegova misija je uključiti što veći broj djece s mentalnim i tjelesnim teškoćama u rad kluba te im time obogatiti život i pružiti šansu za kvalitetniju budućnost.

U Sportskoj skupini Dječjeg vrtića Lojtrica provodi se projekt „Sport ne poznaje prepreke“ s ciljem razvijanja senzibiliteta i suzbijanja stvaranja potencijalnih predrasuda prema osobama s invaliditetom kroz sportska druženja. Tim povodom djeca su se družila s članovima Judo kluba Fuji koje su posjetili na treningu u njihovim prostorijama.

Kroz odgojno-obrazovni rad skupine aktivnostima se nastoji poticati stvaranje stavova i uvjerenja koja djeci pomažu shvatiti kako smo svi u nečemu isti, u nečemu različiti te kako svi zaslužujemo jednako poštovanje i prilike.

 

Nakon druženja s paraolimpijcem Velimirom Šandorom djeca iz Sportske skupine su na zajedničkom treningu s djecom iz Judo kluba Fuji pokazala da su u sportu svi jednaki te da teškoće nisu prepreka. Osim što su aktivnim sudjelovanjem savladali neke elemente juda, kroz atmosferu zajedništva, ravnopravnosti i međusobnog poticanja, djeca su kroz vlastito iskustvo unaprijedila i interakciju i komunikaciju s djecom s teškoćama.

 

Kako Judo klub Fuji provodi i živi inkluziju uz pomoć djece iz judo kluba Pinky, tako su i djeca iz Sportske skupine postala dio te inkluzije aktivnim

sudjelovanjem na zajedničkom treningu.

 

Pripremila: Ivana Mahin, mag. praesc. educ.

Svjetski dan izumitelja

Jedna od važnih zadaća odgojitelja je stvaranje preduvjeta za oslobađanje i poticanje dječje
kreativnosti. O tome posebno govori dr. Jasna Cvetković-Lay, obrazovna specijalistica za
darovite. Prema Cvetković-Lay (2002) emocionalnu podršku djetetu potrebno je prepoznati,
cijeniti i dati pitanjima i neobičnim misaonim eksperimentima. Djetetu treba osigurati
mnoštvo raznolikog materijala, učiti ga ustrajnosti te poticati originalnost (Isto, 2002).
Poticanje divergentnog mišljenja moguće je kroz razne kreativne metode kao što su npr. umne
mape, oluje ideja, gluma, vođena fantazija, kartice slučajnih pojmova, glazba, slikanje, priča i
brojne druge. Kreativno mišljenje vodi eksperimentu, ali i otkriću i izumu, stoga ga je
potrebno što više poticati. Djecu treba poticati da misle, pronalaze rješenja, stvaraju, predlažu
različite ideje te nauče samostalno rješavati probleme. Na taj će način stjecati samostalnost,
toleranciju i biti aktivni u individualnim i grupnim aktivnostima. Također dijete će se
osloboditi straha od pogrešaka i neuspjeha.

Osim kroz svakodnevne aktivnosti u redovnom programu u kojima potičemo dječju
kreativnost i darovitost, u DV Lojtrica postoji kraći program rada s potencijalno darovitom
djecom. Program se provodi u centralnom objektu te je organiziran kao igraonica u mješovitoj
skupini djece, jednom tjedno u poslijepodnevnim satima, u trajanju od 60 minuta. U skupinu
je ove godine uključeno 10-ero djece u dobi od 4 do 7 godina. Program provode odgojiteljice
Josipa Jambrek i Božica Rakamarić, koje imaju dodatnu izobrazbu za provođenje tog
programa. U realizaciji programa sudjeluje i stručni tim Vrtića. Kroz program se namjeravaju
zadovoljiti djetetove specifične potrebe i potaknuti razvoj već urođenih potencijala. Kraći
program za potencijalno darovitu djecu u izboru poticaja naglasak stavlja na aktivnosti koje
potiču aktivno učenje, kreativnost i divergentno mišljenje.

Postoji dan kada poseban naglasak stavljamo na dječju kreativnost, maštu i stvaralaštvo a to je
Dan izumitelja koji se obilježava 9. studenog svake godine. Ovaj dan nas potiče na stvaranje i
jačanje vjere u vlastite izumiteljske ideje i promjene za zajedničku budućnost. Također na taj
dan se prisjećamo davno zaboravljenih izumitelja, a posebno onih koji su svojim izumima
unaprijedili ljudski život. Povodom tog dana, u engleskoj mješovitoj skupini organizirali smo
„Dan izuma“. Djeca su u timu imala zadatak osmisliti svoj izum, smisliti ime za njega, te ga
nakon isteka zadanog vremena predstaviti prijateljima. Također smo se u tome danu dotakli i
profesora Baltazara i njegovih izuma. Predškolci su također za domaću zadaću imali osmisliti
svoj izum koji su potom izradili ili nacrtali te ga u vrtiću prezentirali svojim prijateljima.
Velika pohvala za male kreativne izumitelje!

„Hoće li dijete razviti svoju darovitost/talent i iskazati ga u nekom području svoje aktivnosti
ovisi, osim o onome što je na svijet donijelo rođenjem, i o brojnim okolinskim činiteljima
kojima će biti izloženo tijekom života, osobito tijekom ranog djetinjstva. Zbog toga stručnjaci
koji proučavaju ovaj fenomen upozoravaju da je upravo tijekom predškolske dobi potrebno
poticati razvoj svih postojećih potencijala, pa tako i onih područja koja bi se mogla razviti
intenzivnije i značajnije od drugih i kasnije iskazati kao darovitost.“ (Cvetković-Lay i
Sekulić-Majurec, 2008).

Tekst pripremila: Marija Kmet, odgojiteljica