Projekt „ Boje i geometrijski oblici“

Tijekom odgojno-obrazovnog rada odgojiteljice sportske skupine uočile su kako djeca imaju teškoća u razlikovanju boja što ih je potaklo na projekt o bojama koji se kasnije proširio i na geometrijske oblike. Dijete je najproduktivnije i najzadovoljnije kada ima mogućnost svim svojim osjetilima „upijati“ svijet koji ga okružuje i kada može učiti čineći. Kroz igru, manipulaciju i promatranje aktivna su sva osjetila, stoga su odgojiteljice osmislile mnoštvo poticaja i aktivnosti koje su omogućile djeci da osjećaju svim osjetilima i sami dođu do spoznaja.

Zadaće projekta bile su: upoznati osnovne i izvedene boje , prepoznati osnovne geometrijske oblike, imenovati ih i klasificirati po jednom ili više kriterija, analizirati predmete/pojave oko sebe i prikazati ih bojom i kroz geometrijske oblike, razvijati komunikaciju na materinjem jeziku, osobito slušanje i razumijevanje te razvijati maštu i kreativnost.

Djeca su rado sudjelovala u aktivnostima miješanja boja te su nestrpljivo iščekivali koja će boja nastati kada se boje izmiješaju. Vrlo brzo su upamtili koja boja se kojom miješa da bi nastala treća. Koristile su se razne likovne tehnike i materijali kako bi djeca uočila i intenzitet boja. Istraživanje i stvaralačko korištenje boja svojsteno je djetetovoj urođenoj istraživačkoj prirodi. Ono mu omogućuje upoznavanje i otkrivanje primarnih, ali i sekundarnih i tercijarnih boja i njihovih tonova tj. nijansi te kreiranje novih boja.

Odgojiteljice su izradile poticajni didaktički materijal vezan uz boje i geometrijske oblike čime su obogatile centre aktivnosti u sobi, koji su djeci stalno bili dostupni.

Dječji radovi nastali tijekom projekta izloženi su na dječjem odjelu Gradske knjižnice Velike Gorice u razdoblju od 9. do 26.6.

Pripremila : Lana Pešl, odgojiteljica

 

 

Obavijest za roditelje

Poštovani roditelji!

 

Dječji vrtić Lojtrica ovaj tjedan će omogućiti preuzimanje odjeće, papuča, ruksaka i drugih stvari Vašeg djeteta koje su ostale u dječjem vrtiću. Preuzimanje nije obavezno te se pozivaju oni roditelji koji su ispisali svoju djecu, čija djeca neće polaziti vrtić do jeseni i svi drugi koji to žele.

Dječje stvari će se preuzimati ispred objekta vrtića koji dijete polazi prema sljedećem rasporedu:

 

srijeda, 27.05.2020.

  • Velika Mlaka Školska 20, od 10:00 do 13:00 sati
  • Velika Mlaka Smendrovićeva 9, od 9:00 do 12:00 sati

 

četvrtak, 28.05.2020.

  • Mičevec, od 10:30 do 13:30 sati
  • Gradići, od 9:00 do 12:00 sati
  • Donja Lomnica vrtić, od 10:00 do 13:00 sati
  • Donja Lomnica jaslice, od 10:30 do 13:30 sati

 

Podsjećamo na pridržavanje mjere obveznog održavanja socijalne distance od 2 metra prilikom čekanja u redu ispred vrtića i preuzimanja dječjih stvari.

Kako smo obilježili Dan planeta Zemlje

Eko status dječjeg vrtića Lojtrica rezultat je načina života naše ustanove od samog osnutka. Eko aktivnostima djece i odraslih svakodnevno potičemo razvoj ekološke svijesti i ističemo važnost brige o okolišu. Racionalna potrošnja vode, električne energije i papirnatih ručnika, razvrstavanje otpada i recikliranje samo su neki elementi o kojima brinemo pod budnim okom dječje Eko patrole. Dolaskom sunčanijih dana, tijekom ožujka i travnja, intenzivnije se bavimo aktivnostima sadnje vrta i cvjetnjaka. Svake godine posvećujemo se planiranju Eko dana raznim kreativno stvaralačkim aktivnostima. No, ove godine smo zbog situacije uzrokovane korona virusom, sve planove morali odgoditi.

Unatoč tome, pokazalo se da nam kreativnosti ne nedostaje te smo zajedničkim snagama obilježili Dan planeta Zemlje. Pozvali smo djecu i roditelje na provođenje nekih od ponuđenih aktivnosti, kao i da s nama podijele svoja iskustva i fotografije. U nastavku donosimo prijedloge aktivnosti koje su odgojiteljice uputile roditeljima.

Prijedlozi aktivnosti odgojiteljica mješovite engleske skupine centralnog objekta:

  • Napravite planet Zemlju: kaširanjem balona, od slanog tijesta ili plastelina, crtanjem ili slikanjem vodenim bojama.
  • Posadite biljku s djetetom: u vrt ili običnu teglicu možete posaditi biljku s djetetom i potaknuti ga na brigu o toj biljci, svakodnevno zalijevanje i praćenje rasta.
  • Organizirajte čišćenje i učinite recikliranje zabavnim: u kući uvijek imamo stvari koje nam više ne trebaju i koje treba baciti. Sve stvari koje želite baciti stavite na jednu hrpu. Postavite kutije za odlaganje otpada i označite ih: papir, staklo, plastika, stara odjeća. Potaknite dijete da razvrstava otpad odlažući ga u za to predviđenu kutiju.
  • Organizirajte Eko Patrolu kao u vrtiću: napravite plakat s djetetom na kojem ćete nacrtati ili zalijepiti slike koje označavaju određene aktivnosti koje dijete treba provesti tijekom dana. Uz svaku sliku dogovorite i napišite jedno zaduženje (npr. žarulja – provjeri da li je u nekoj prostoriji ostalo upaljeno svjetlo i sl.).
  • Poslušajte Eko himnu dječjeg vrtića Lojtrica na web stranici vrtića.

 

Odgojiteljice Predškolske i Montessori skupine djeci su putem e-maila odnosno Google učionice proslijedile nekoliko kratkih videozapisa s različitim temama: životinje čuvaju planet, štednja energije, korištenje bio-razgradivih proizvoda, zagađenje zraka, igre recikliranja. Roditelji su putem e-maila poslali fotografije provedenih aktivnosti i dječjih radova koje možete pogledati u galeriji.

Odgojiteljice jasličkih skupina centralnog objekta predložile su da djeca papirnati tanjur oboje bojama planeta Zemlje (temperom, vodenim bojama ili sl.), a zatim da roditelji zajedno s djetetom iz kolaža izrežu obris dječjih ruku te ih nalijepe na obojen papirnati tanjur. Djeca su tako mogla osvijestiti da svojim ručicama trebaju čuvati planet Zemlju.

U iščekivanju povratka u vrtić radujemo se novim eko aktivnostima jer naši povrtnjaci i cvjetnjaci čekaju spretne i vrijedne dječje ruke.

Osvrt jednog roditelja na provedene aktivnosti prenosimo u cijelosti: „Cijeli tjedan obilježavamo Dan planeta Zemlje jer Maks iz skoro svakog predmeta ima neku obavezu vezanu uz to. Nije nam lako, ali djeca uživaju. Sigurni smo da bi Nelli iz vrtića donijela puno novih radova, a rado smo se prisjetili starih, poput recikliranog mrava iz kutije od jaja, cvijeta od kartona, leptira na roli od wc papira itd. Sve ste to vrijedno već napravili, a mi čuvamo na panou. Evo i nekih novih radova od ovoga tjedna od Nelli i Maksa.“

 

Pripremile:  Petra Gotal i  Marija Kmet, odgojiteljice

Obavijest o nastavku rada vrtića i cijeni programa za roditelje

Dječji vrtići na području Grada Velike Gorice nastavit će s radom od 11. svibnja 2020. uz pridržavanje svih uputa za sprječavanje epidemije COVID-19 Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i sukladno uputama  Ministarstva znanosti i obrazovanja RH, u posebnoj organizaciji rada.

Prema Odluci Grada Velike Gorice visina participacije roditelja u cijeni vrtića za svibanj bit će umanjena za 50 % na ukupan iznos koji plaća roditelj za one roditelje čija će djeca polaziti dječji vrtić od 11. svibnja. Za djecu koja uopće neće polaziti dječji vrtić roditelji su u potpunosti oslobođeni plaćanja.

U nastavku možete pogledati cjelokupan tekst Obavijesti.

Obavijest roditeljima o nastavku rada DV na podrucju GVG

 

Zabavno je – čitaj mi!

Svakodnevno čitanje ključno je za dječji razvoj na mnogo načina. Ne potiče samo jezične i kognitivne vještine, već pomaže i razvoju dječje znatiželje, mašte i pamćenja. Također utječe na razvoj sposobnosti slušanja, što će posebno biti važno kada dijete krene u školu. Međutim uvođenjem nekoliko malih promjena u vaše čitanja naglas, možete znatno povećati djetetovu spremnost za čitanje. Evo nekih prijedloga kako to možete učiniti:

  1. Pročitajte naslov, ime autora i ime ilustratora. Važno je da se djeca upoznaju sa značenjem ove tri stvari. Objasnite što znače autor i ilustrator. Znimljivo im je kad shvate da knjige pišu i ilustriraju stvarni ljudi. Dajte djetetu da drži knjigu i samo okreće stranice.
  2. Pročitajte naslov i pogledajte naslovnicu, a zatim tražite od djeteta da vam kaže što misli da bi se moglo dogoditi u knjizi. Naglasite da nema pogrešnog odgovora, već samo želite da pogodi. Također to isto možete napraviti ponovo u sredini knjige. Pokažite djetetu svojim primjerom (ponekad pogriješite) što vi mislite da će se dogoditi u knjizi odnosno kako će knjiga završiti.
  3. Dok čitate dramatizirajte. Budite veliki vuk, mali miš, dobra vila, ljuti medo. Ovakav način čitanja posebno je zanimljiv mlađoj djeci jer ih na taj način možete zainteresirati za knjigu i zadržati im pažnju dok čitate. Stariju djecu možete tako animirati da nakon pročitane priče naprave predstavu za ukućane.
  4. Povremeno pitajte dijete što se događa na slikama. Opisivanjem događaja na slici dijete razvija i svoje vještine zaključivanja. Samo pazite da to ne učinite na SVAKOJ slici. Dovoljno je jednom ili dvaput tijekom čitanja, a da u potpunosti ne prekidate tijek knjige. Možete opisivanje slike ostaviti i za kraj, nakon što pročitate cijelu knjigu ili prije samog čitanja.
  5. Povremeno pomičite prst ispod riječi dok čitate. Tako vaše dijete shvaća da čitate s lijevo na desno i od vrha prema dnu. Također pomaže djeci mlađe dobi da shvate da su riječi koje izgovarate one napisane na stranici, a ne samo vaše vlastite misli. Ovakav način čitanja koristite povremeno svakih nekoliko dana čitajući tako stranicu ili dvije.
  6. Dok čitate možete djetetu postavljati pitanja, ali s učestalosti treba biti jako oprezan. Postavljanje pitanja svakih nekoliko stranica dovoljno je da provjerite djetetovo razumijevanje bez narušavanja tijeka priče. Možete postaviti osnovna pitanja kako bi provjerili koliko se dijete sjeća pročitanog kao npr. “Što je mami trebalo iz trgovine?” kao i pitanja koja potiču dijete na logičko zaključivanje npr. “Što misliš kako će mama doći do trgovine?” a možete i postaviti pitanja kojima potičete proširivanje priče i rečenice poput “Što bi ti kupio u trgovini?”. Također možete potaknuti dijete da dovrši rečenicu koju ste započeli čitati. Mlađoj djeci je ovo posebno zanimljivo kod čitanja knjiga koje jako vole i koje su zapamtili. Cilj je uključiti dijete u priču, ali pripazite da prečestim postavljanjem pitanja dijete ne izgubi interes za priču i samo čitanje.
  7. Potaknite dijete da samo izabere knjigu koju ćete čitati. Većina odraslih osoba voli jednom pročitati knjigu, zatim prijeći na drugu. Međutim, djeca vole čitati iste knjige iznova i iznova. To im pomaže da zapamte riječi i pojmove koje njihov mozak razumije. Najvažnije je da dijete uživa u knjizi jer na taj način najbolje uči, bez obzira ako je to knjiga koju ste jako puno puta pročitali.

Budući da smo se našli u situaciji kada nije moguće posjetiti knjižnicu, na dnu teksta je nekoliko poveznica na kojima možete čitati slikovnice online.

I na kraju, uživajte u čitanju i u vremenu koje provodite s djecom.

Pripremila: Ivana Breko Bilandžić, logopedinja

 

 

https://www.ibis-grafika.hr/shop/

https://www.tvornica-snova.hr/blog/8-besplatnih-e-slikovnica-za-klince

http://www.korakpokorak.hr/hr/e-slikovnice/113

https://freekidsbooks.org/subject/wordless/