Upisi u program predškole (Mala škola)

Pozivaju se roditelji koji su prijavili dijete za program predškole (putem aplikacije eupisi.gorica.hr) na upise.

Upisi će se odvijati u Dječjem vrtiću Lojtrica, Smendrovićeva 9, Velika Mlaka, u srijedu 22.09.2021. O vremenu dolaska roditelji će biti obaviješteni telefonskim putem. Na inicijalni razgovor roditelj je dužan doći sa zaštitnom maskom i pridržavati se važećih epidemioloških mjera.

Roditelj na upis dolazi s djetetom i donosi sljedeću dokumentaciju:

  1. Ispunjeni inicijalni upitnik za upis u program predškole (kojeg možete preuzeti na dnu ovog teksta)
  2. Potvrdu pedijatra i stomatologa o obavljenom sistematskom pregledu za upis u program predškole
  3. Kopije specijalističkih nalaza ukoliko se radi o djetetu sa zdravstvenim ili razvojnim teškoćama (npr. nalaz logopeda, psihologa, liječnika specijalista…).

Roditelji djece kojoj je odgođen upis u prvi razred  te su pohađali program predškole u Dječjem vrtiću Lojtrica NE trebaju doći s djetetom na upis nego samo dostaviti vrtiću inicijalni upitnik, potvrdu pedijatra o obavljenom sistematskom pregledu djeteta te Rješenje o odgodi. Dokumentaciju mogu dostaviti bilo koji radni dan u vremenu od 12:00 do 15:00, najkasnije do 24.09.2021.

Program predškole počinje u ponedjeljak 04.10.2021. Više informacija dobit ćete na upisu.

Ukoliko još niste prijavili dijete za program predškole molimo Vas da to što prije učinite. Prijave su moguće isključivo putem aplikacije https://eupisi.gorica.hr/login

inicijalni upitnik 21_22 mala škola

Obavijest o početku nove pedagoške godine

U srijedu, 1. rujna ponovo se otvaraju svi područni objekti našeg vrtića:

  • Velika Mlaka, Smendrovićeva 9
  • Velika Mlaka, Školska 20
  • Mičevec, Savska 1
  • Gradići, Gajeva 3
  • Donja Lomnica, Školska 2
  • Donja Lomnica, Školska 4
  • Lukavec, Dolenska 20
  • Selnica Šćitarjevska, Selnica Šćitarjevska bb

Raspored djece po odgojnim skupinama od 30.08.2021. možete pronaći na info kutiću svakog objekta vrtića ili dobiti telefonskim putem od stručnih suradnika vrtića u vremenu od 8:00 do 15:00 sati.

U cilju sprječavanja i suzbijanja epidemije COVID-19 rad vrtića odvijat će se u promijenjenim uvjetima.

ULAZ U VRTIĆ: Roditelj je dužan svakodnevno prije dolaska u vrtić djetetu izmjeriti temperaturu. U vrtić nije dozvoljen ulaz roditelju i djetetu koji imaju simptome zarazne bolesti (temperatura, kašalj, proljev…), izrečenu mjeru samoizolacije ili saznanje da je zaražen COVID-19. U slučaju pojave simptoma kod djeteta roditelj je dužan doći po dijete u što kraćem roku.

Ulaz u vrtić za odrasle osobe dozvoljen je samo sa zaštitnom maskom, uz dezinfekciju ruku. U pratnji djeteta može biti samo jedna osoba koja dovodi dijete do odgojne skupine uz poštivanje socijalne distance u odnosu na druge osobe i bez dužeg zadržavanja.

DONOŠENJE STVARI U VRTIĆ: U vrtić se svakodnevno mogu donositi potrebne stvari za boravak djeteta, u ruksaku ili vrećici (pelene i blazinice za pranje, papuče, rezervna odjeća…).

U vrtić je zabranjeno unositi hranu, piće ili igračke od kuće.

Proslavu rođendana potrebno je ranije najaviti odgojiteljima koji će Vam dati upute o načinu proslave.

PRILAGODBA NOVOUPISANE DJECE: Djeca koja ove godine prvi puta kreću u vrtić prolaze razdoblje prilagodbe koja će biti organizirana u skladu s epidemiološkim preporukama.

Prvi dan s djetetom boravi jedan roditelj i pri tom mora imati zaštitnu masku i papuče. Taj dan roditelj s djetetom ostaje u vrtiću do pola sata, od kojih 15 minuta u zatvorenom prostoru. Drugi dan ostavlja dijete kraće vrijeme samo u vrtiću, po dogovoru s odgojiteljima.

Kako bi izbjegli grupiranje unutar Ustanove roditelji djece koja su upisana u jasličke skupine sobu 1 i 2 u Smendrovićevoj, jaslice u Školskoj 20, jaslice u Donjoj Lomnici, jaslice u Lukavcu te jaslice i vrtić u Selnici Šćitarjevskoj bit će putem maila obaviješteni o vremenu dolaska (najkasnije u ponedjeljak 30.08.)

Svi ostali novoupisani dolaze prvi dan u 9:15 sati.

U vrtić ne mogu krenuti djeca čija oba roditelja nisu potpisala Ugovor i oni koji nisu dostavili vrtiću potvrdu o obavljenom sistematskom pregledu pedijatra, kao ni djeca koja su na odgodi školovanja, a roditelji nakon postupka pregleda i upisa nisu o odgodi obavijestili stručni tim vrtića.

Informacije o prilagodbi i potrebnim stvarima za boravak u vrtiću nalaze se u letku kojeg možete preuzeti.

Sve aktualnosti o događanjima u vrtiću pratite na mrežnoj stranici vrtića.

Moj_vrtic

Nove smjernice za boravak u vrtiću u uvjetima pandemije

Poštovani roditelji!

 

Dolaskom ljetne organizacije rada koja će biti organizirana u centralnom objektu u Smendrovićevoj od 5. srpnja 2021., u nastavku Vas podsjećamo na mjere i preporuke za sprječavanje epidemije u dječjem vrtiću:

 

ULAZ U VRTIĆ:

 

Ulaz u vrtić za odrasle osobe dozvoljen je samo sa zaštitnom maskom, uz obavezan prolazak kroz dezinfekcijsku barijeru i dezinfekciju ruku. U pratnji djeteta može biti samo jedna osoba koja dovodi dijete do odgojne skupine uz poštivanje fizičke distance u odnosu na druge osobe i bez dužeg zadržavanja.

 

U VRTIĆ NE SMIJU DOLAZITI:

 

  • roditelji i djeca koji imaju simptome zarazne bolesti (temperatura, kašalj, proljev…),
  • roditelji i djeca čiji ukućani imaju simptome zarazne bolesti sa sumnjom na COVID-19 ili su upućeni na testiranje (bez obzira što još nemaju potvrđen pozitivan nalaz),
  • roditelji i djeca koji su kontakti zaražene osobe i/ili im je izrečena mjera samoizolacije,
  • roditelji i djeca koji imaju saznanje da su zaraženi COVID-19.

 

MJERENJE TJELESNE TEMPERATURE: Roditelj je dužan svakodnevno prije dolaska u vrtić kod kuće izmjeriti temperaturu. Evidencija temperature u bilježnici nije obavezna.

 

DONOŠENJE STVARI U VRTIĆ: U vrtić se svakodnevno mogu donositi potrebne stvari za boravak djeteta, u ruksaku ili vrećici (pelene, papuče, rezervna odjeća…)

.

RODITELJSKI SASTANCI: U slučaju potrebe organizirat će se individualni sastanci odgojitelja/stručnog suradnika s jednim roditeljem uz protuepidemijske mjere (maska i fizička distanca).

 

U SLUČAJU SUMNJE NA ZARAZU COVID-19: Kod pojave znakova bolesti dijete ostaje kod kuće i javlja se izabranom pedijatru koji odlučuje o daljnjim postupcima. O upućivanju na testiranje, potvrđenoj infekciji COVID-19 ili izrečenoj mjeri samoizolacije roditelj je dužan telefonom obavijestiti Dječji vrtić.

 

Gostovanje Hrvatskog odbojkaškog kluba „Gorica“ u sportskoj skupini

Hrvatski odbojkaški klub „Gorica“ (HOK) osnovan je 2013. godine, a osnovale su ga Katarina Brnada Ćosić i Diana Reščić Breko iz ljubavi prema odbojci. Razvoj karijere u zdravom kolektivu uz istaknutu kvalitetu i dobrobit sporta u cjelini potaknuo je bivše igračice ŽOK Azena da u tom smjeru nastave pružati dobar primjer novim generacijama odbojkašica. Danas HOK „Gorica“ okuplja preko 180 djece i članova kluba, kao i njihove roditelje, prijatelje, sponzore i ljubitelje odbojke te ukupna brojka članova prelazi 200 članova. HOK „Gorica“ ima 7 trenera, koji su obrazovani za rad s djecom i prenošenje znanja iz odbojkaškog sporta. Redom među njima su tri reprezentativke Hrvatske sa zavidnom domaćom i inozemnom karijerom, treneri s iskustvom vođenja nacionalnih liga u Hrvatskoj i  treneri specijalizirani za rad sa najmlađim dobnim skupinama.

Posebnost odbojke kao sporta i izvrsnost HOK-a prepoznale su i odgojiteljice sportske skupine Dječjeg vrtića Lojtrica. Logičan slijed događaja bio je ugostiti HOK, što su djeca i odgojiteljice s veseljem učinila. Susret se održao u dvorištu centralnog objekata Vrtića. Trenerice Diana i Tihana su uz pomoć demonstratorica Tine i Dore pripremile pravi trening odbojke za djecu sportske skupine. Djeca su imala priliku naučiti osnovne pokrete i poteze u odbojci, uvježbavati bacanje i hvatanje lopte i  na kraju, odigrati odbojku s trenericama. Djeca sportske skupine pokazala su izvrsnu motoričku spremnost i izgrađen natjecateljski duh, što je zasigurno rezultat vrijednog i predanog rada te kvalitetnog provođenja sportskog programa. Na samom kraju djeca su trenericama uručila zahvalnicu kao mali znak pažnje, a oni su na poklon dobili odbojkašku loptu kako bi i dalje mogli kvalitetno trenirati.

Sportska skupina našeg vrtića još jednom je pokazala koliko je suradnja sa sportskim klubovima na području Grada velike Gorice i okolice vrijedna za razvoj djece i svih dionika.

U kratkom videu pogledajte kako je protekao cijeli susret.

Tekst pripremila: Petra Gotal, mag. praesc. educ., odgojitelj mentor

Noć knjige

Noć knjige je manifestacija koja se održava već desetu godinu za redom a obilježava se 23.travnja na Svjetski dan knjige i autorskih prava te Dan hrvatske knjige. Njome se potiče kultura čitanja, razgovor o literaturi, književnosti i o svemu onome što knjiga predstavlja. Ove godine i mi u Dječjem vrtiću želimo obilježiti tu Noć i potaknuti vas da sa svojom djecom večer provedete uz slikovnicu i razgovor o njoj. A kako bi obogatili vašu književnu večer pripremili smo i audio – video zapise dvije slikovnice koje možete pogledati ovdje. 

Priče su čitale odgojiteljice: Ana Marija Cimaš i Petra Siladi

Pripremila: Ivana Breko Bilandžić, logopedinja

Metoda poučavanja pokretom u skupini s ranim učenjem engleskog jezika u Gradićima

Kada govorimo o ranom učenju stranog jezika, igra je nedvojbeno najbolji način poučavanja, budući da djeca kroz igru istražuju, otkrivaju, povezuju i nesvjesno uče. Naglasak je stoga manje na učenju, a više na stvaranju temelja i samopouzdanja kod djece rane i predškolske dobi za daljnji jezični razvoj u okviru formalnog obrazovnog sustava.

Učenje stranog jezika u ranom razdoblju ne bi bilo moguće bez posebnog pristupa djeci, a to je situacijsko učenje, koje obuhvaća učenje u dijalogu s odgojiteljem, u kontekstu igre i svakodnevnim životnim situacijama koje su pretpostavka razumijevanju prvih govornih izraza.

 

TPR metoda poučavanja stranog jezika jedna je od metoda situacijskog pristupa učenju. Temelji se na organizaciji aktivnosti koje povezuju govor i pokret tijela. Svrha ove metode je da se strani jezik usvoji kroz motoričku aktivnost djeteta, a glavno obilježje su aktivnosti praćene verbalnom naredbom te obuhvaćaju dvije osnovne tehnike, a to su slušanje govora te fizička aktivnost koja predstavlja reakciju na informaciju koju je dijete primilo.

 

Od djece se, na početku, očekuje prepoznavanje i reagiranje na nove kombinacije prethodno naučenih riječi. Na primjer, odgajatelj usmjerava djecu s rečenicama kao što su: „Give me the book please!“ i „Clap your hands!“. Djeca također kroz igru samostalno smišljaju nove izraze te tako ispituju vlastito znanje stranog jezika.

 

Rano učenje engleskog jezika uz pomoć kvalitetne metode kao što je TPR imat će pozitivan utjecaj na djetetovu budućnost u obrazovanju. Kombinacija pokreta, glazbe, govora i pjevanja, te gotovo svih osjetila kroz brojne TPR igre zasigurno je pravi odabir u ranom učenju i poučavanju stranog jezika.

Primjeri poučavanja vokabulara putem pjesama s pokretom:

 

Djeca vole pjevati razne pjesme te upravo one mogu biti popraćene pokretima koje djeca oponašaju.

“This is the way you wash your face. wash your face, wash your face. This is the way you wash your face. All on a Saturday morning.

This is the way you wash your hands. wash your hands, wash your hands. This is the way you wash your hands. All on a Sunday morning.

This is the way you brush your teeth (…). All on a Monday morning. This is the way you brush your hair (…). All on a Tuesday morning. This is the way you clean your shoes (…). All on a Wednesday morning. This is the way you eat your food. All on a Thursday morning.

This is the way you drink “

„Head, Shoulders, Knees and Toes“je jedna od najpoznatijih TPR igara. Djeca u ovoj  igri uz glazbu uključuju cijelo svoje tijelo. Svrha igre je razumjeti pojedine dijelove tijela na  engleskom jeziku, ponoviti ih i pokazati. Ova brza igra s pokretom je izričito važna jer utječe  na djetetov razvoj govora, koordinacije, motorike i ritma.

 

„Animal Mime“ je igra u kojoj poučavatelj daje uputu djeci  da se polako i tiho kreću po sobi dnevnog boravka. Poučavatelj odabire djecu i govori im da  oponašaju životinje koje su do tada naučili.

„Day-Night“ je igra u kojoj poučavatelj objašnjava djeci da moraju ustati i pretvarati  se da su se probudili. Pritom kad čuju „Day“, djeca ustaju, protežu se i izgovaraju „Good morning“, a kada čuju „Night“ djeca idu u čučanj i izgovaraju „Good night“.  Poučavatelji izmjenjuju redoslijed kako bi djeca pozorno slušala, no ako dijete pogriješi, ono ispada iz igre.

„Simon Says“ je vrlo poznata igra koja se koristi u ranom učenju engleskog kao stranog  jezika. Poučavatelj, primjerice, kaže: Simon Says – touch your nose!, a djeca odrade traženi pokret. Kada su djeca usvojila  pravilo, igra može trajati duži vremenski period. Pritom postoji mogućnost i da dijete vodi igru. Ova se igra uglavnom igra tako da dijete koje ne odradi traženu naredbu ispada iz igre, međutim može se igrati i bez ispadanja. Djeca kroz igru Simon Says uče slijediti jednostavne upute koje uz pokret lako pamte.

Pripremila: Martina Svetličić, odgojiteljica