„Teže je odgovoriti na pitanje djeteta, nego na pitanje znanstvenika.“
Alice Miller
Djeca instinktivno od najranije dobi pokazuju znatiželju za istraživanjem i proučavanjem svijeta oko sebe. Sudjelovanje djece u istraživačkim aktivnostima promiče istraživačko učenje koje, uz konstrukciju vlastitog razumijevanja svijeta, kod djece razvija istraživačke i mnoge druge vještine (samoregulirano učenje, komunikacijske vještine, vještine rada u grupi i sl.). Razvoj znanstvene pismenosti u vrtiću odvija se kroz uzbudljive i zabavne istraživačke aktivnosti koje djeca provode u dobro pripremljenom i izazovnom okruženju. Izvođenjem jednostavnih pokusa djeca postavljaju hipoteze i dolaze do zanimljivih spoznaja i zaključaka, baš kao pravi znanstvenici.
S ciljem poticanja razvoja znanstvene pismenosti i razvoja istraživačkih vještina djece, odgojiteljice mješovite engleske skupine Marija Kmet i Petra Gotal dogovorile su suradnju sa Studentskom sekcijom Hrvatskog kemijskog društva u okviru volonterskog projekta „Znanstvene čarolije“. U srijedu 12. svibnja, soba engleske skupine postala je pravi laboratorij u kojem su mali znanstvenici izvodili razne zanimljive pokuse uz online vodstvo stručnog osoblja Hrvatskog kemijskog društva. U sklopu znanstvene radionice pod nazivom „Tko bi gori, sad je doli“ djeca su provela tri različita pokusa: „Crtanje po mlijeku“, „Lava lampa“ i „Duga u čaši“.
Cilj ove radionice bio je upoznati djecu s pojmom gustoće. Nakon svakog pokusa djeca su iznosila svoje dojmove te su na svoj način pokušavali objasniti uočene pojave.
Fotografije s radionice pogledajte u nastavku.
Tekst pripremila: Petra Gotal, mag. praesc. educ., odgojitelj mentor