Dobre vremenske prilike i topla jesen omogućili su djeci i odgojiteljima da organiziraju puno igara i aktivnosti na otvorenom, u vrtićkom dvorištu.

Mješovita vrtićka skupina područnog objekta u Školskoj 20 u Velikoj Mlaki, svakodnevno istražujući prirodno okruženje, spontano je učila o promjenama, životu i rastu biljaka u postojećim vremenskim uvjetima.

Topao i sunčan jesenski dan, poneka lopatica, grabljice i tačke bile su dovoljne da dječak iz skupine iskopa nekoliko gljiva izraslih na panju stabla. Djeca koja su mu se pridružila u igri su došla do zaključka kako bi gljive bilo dobro posaditi u vrtu i nekoliko metara dalje od stabla, u svježoj zemlji krtičnjaka, nastao je pravi mali «gljivarnik».

Posao odgojiteljica je bio da pažljivo prate rukovanje djece gljivama, iako su se prethodno informirale kako gljive izrasle na dvorištu nisu štetne za zdravlje.

Djecu se potaknulo da nakon svog prvog istraživačkog pothvata ipak gljive ostave u svom prirodnom staništu, a svoje interese presele u improvizirani istraživački laboratorij u kojemu su mogli nastaviti učenje o tome koje su gljive opasne po život, a koje su jestive, kako se uzgajaju i što se sve može od njih pripremiti za obrok.

Zanimanje djece bilo je iznimno veliko tako da je i dio planiranih aktivnosti vezanih uz socio-emocionalni, spoznajni i tjelesni razvoj odrađen s naglaskom na intrinzično motiviran poticaj i gljiva je postala neiscrpan izvor ideja u igrama.

Bila je temelj istraživačkih igara, pomogla je u osmišljavanju igara u kojima su djeca imala mogućnost uspoređivati, vagati, brojati, nizati i na taj način stjecati elementarna matematička znanja. Gljiva je utkana i u simboličke igre u tematskim kutićima, a bila je izvrstan poticaj i u dramskim improvizacijama u kojima su djeca imala mogućnost uživljavanja u različite uloge i na taj način verbaliziranja emocija i razvoja govora.

U vrijeme prilagodbe djece na novi prostor, odgojitelje i prijatelje praćenje interesa djece i spremnost da se na njih odgovori otvorenog uma i srca, pomoglo je na izgradnji povjerenja i pozitivnih socio-emocionalnih odnosa u skupini.

Djeca su kroz igru i zadaće koje su pred njih postavljene usvajali i radne navike, učila određena  pravila i stjecala samopouzdanje.

 

Gordana Belavić, odgojiteljica