Projekt je ostvaren u mješovitoj skupini djece u dobi od 3 do 7 godina. Djeca već treću godinu zaredom sudjeluju u međunarodnom projektu pod nazivom „ U svijetu likovnih umjetnika 5“.
Odgojiteljice su pribavile sredstva koja su djeci omogućila istraživanje, manipuliranje i kombiniranje različitim materijalima (didaktičkim i prirodnim neoblikovanim). Aktiviranjem više senzornih područja kroz zajedničku igru i stvaralaštvo, različitim likovnim materijalima i sredstvima, djeca su imala priliku istražiti i upoznati specifičnosti likovnog stvaralaštva određenog umjetnika.
Stvoreni su uvjeti u kojima su djeca poticana na promatranje, zapažanje, otkrivanje i opisivanje detalja, kritičko promišljanje i iznošenje vlastitih doživljaja likovnih djela.
Korištenje digitalnih medija, prijenosnog računala u skupini, omogućilo je dostupnost bogatstva digitalnih sadržaja o umjetnicima, a korištenje fotoaparata djeci je omogućeno stjecanje iskustva dokumentiranja vlastitih instalacija.
Sudjelovanjem u projektu djeca su učila kroz vlastito iskustvo, međusobno surađujući razvijali su vještine komunikacije, socijalne i građanske kompetencije, timskim radom rješavali su problemske situacije te pronalazili nova inovativna rješenja. Umjetnička djela pridonjela su emocionalnom obogaćivanju i razvoju samopouzdanja u djece.
Umjetnici koje smo upoznali tijekom projekta:
Yayoi Kusama – japanska najprodavanija umjetnica i najuspješnija živuća umjetnica na svijetu učinila je jesenske aktivnosti s bundevama i tikvama vrlo neobičnim i zanimljivim. Otiskivanjem različitih točaka djeca su razvijala sposobnost uočavanja veličine krugova, točkanjem su stvarali vertikalne nizove, razvijali osjetljivost za boje i njihov kontrast.
Mary Blair – američka umjetnica, animatorica i dizajnerica podsjetila nas je na svijet Disneyevih bajki. Inspirirani korištenjem boja i različitih oblika po uzoru na umjetnicu djeca su prikazala motiv dvorca istraživanjem i kombiniranjem geometrijskih likova te korištenjem različitih likovnih tehnika.
Pablo Picasso – španjolski slikar, suosnivač kubizma i jedan od najpoznatijih umjetnika 20. stoljeća, svojim slikarskim izričajem potaknuo je dječju maštu i kreativnost u stvaranju neobičnih lica-maski. Uočene kombinacije raznolikih boja i oblika Picassovih djela potaknule su osjećaj i želju za stvaranjem različitih, jedinstvenih prikaza.
Susan Shutan – američka umjetnica koja stvara neobične instalacije i reljefne strukture sa šarenim uzorcima uvele su djecu u mogućnosti stvaranja trodimenzionalnih umjetničkih djela. Imali su priliku ostvariti ih i u vanjskome prostoru te iste dokumentirati korištenjem fotoaparata.
Takashi Murakami –japanski suvremeni umjetnik, prisutan i u komercijalnim medijima, svojim motivom i karakterom višebojnih nasmiješenih cvijetova potaknuo je djecu na istraživanje tonskog stupnjevanja boje, a približio im je i simbole suvremene umjetnosti i pop-kulture.
Sally Russel – kalifornijska umjetnica koja kroz svoje keramičke skulpture (toteme) pokazuje fascinaciju igrom oblika,tekstura, uzoraka i boja uvela je djecu u istraživanje trodimenzionalne umjetnosti. Djeca su oslikavala svoje toteme i imala priliku stvarati trodimenzionalna umjetnička djela.
Izložba dječjih radova može se pogledati u u prostoru Doma kulture Galženica u Velikoj Gorici do 15.10.2023.