Izložba radova djece sportske skupine u knjižnici Galženica

Ovih dana imali smo priliku pogledati krasne likovne radove mješovite sportske skupine DV Lojtrica. Izložba je bila postavljena u prostoru područne knjižnice Galženica. Djeca sportske skupine već drugu godinu za redom sa svojim odgojiteljicama sudjeluju u međunarodnom projektu na eTwinning-u pod nazivom „U svijetu likovnih umjetnika 4“.

„Sudjelovanjem u projektu djeca upoznaju život i umjetničko stvaralaštvo poznatih slikara, a ovom izložbom predstavili su likovne radove inspirirane umjetničkim djelima P. Mondriana, G. Seurata, S. Dalija, J.M. Basquiata, J. Rizzija, I. Rabuzina te hrvatskog akademskog kipara K. Kovačića.“, prenose odgojiteljice.

Slunjski (2013.) navodi da likovnim odgojem i obrazovanjem djeca od rane dobi razvijaju svoje likovne sposobnosti i svoju potencijalnu kreativnost, a na nama odraslima je da im to omogućimo i potičemo.

Vodeni tjedan zdravlja

Naš je vrtić i ove godine sudjelovao u obilježavanju Tjedna zdravlja povodom Svjetskog dana zdravlja (7. travnja) na temu vode. Aktivnosti su bile usmjerene na osvještavanje važnosti vode za zdravlje, spoznaje o tome gdje se sve voda nalazi u prirodi i što možemo učiniti za njezino očuvanje. Briga za čistoću okoliša odnosno vode u njoj doprinosi kvaliteti našeg zdravlja i života, ali i očuvanja istog.  

Tjedan zdravlja u vrtiću ove se godine obilježavao od 4. do 8. travnja s tematskim aktivnostima. Tjedan smo započeli Vodenim ponedjeljkom, u utorak smo se bavili vodama na Zemlji, u srijedu je tema bila čistoća vode, u četvrtak se govorilo o važnosti unosa vode, dok je petak dao pet(ak) za čisti svijet!

U aktivnosti su bile uključene sve skupine našeg vrtića i njihove odgojiteljice koje su  kreativnim i edukativnim aktivnostima jačale svijest djece o važnosti vode za život i zdravlje. Vjerujemo da će važne poruke poput  „Voda je najzdravije piće“, „Voda živi u svemu živom“, „Razvrstavanjem otpada čuvamo našu Zemlju i vodu“ i „Voda = Život“ ostati utkane u mislima i srcima naše djece, ali i odraslih.

Tjedan zdravlja u vrtiću dio je nacionalnog projekta Živjeti zdravo u vrtiću u koji je uključen i DV Lojtrica, a ima za cilj usvajanje zdravih navika od najranije dobi. O našem doprinosu tom hvale vrijednom cilju najbolje svjedoče fotografije.

Do sljedećeg tjedna zdravlja ne zaboravimo na važnost vode te tako (p)ostanimo zdravi, a samim time i puni života!

Pripremila: Tatjana Bašić, mag. praesc. educ.

 

Glazba kao poticaj u razvoju u predškolskom odgoju

Razvijanjem glazbenih sposobnosti i senzibiliteta kod djeteta razvija se niz sposobnosti od kojih će dijete imati puno koristi kako u djetinjstvu, tako i kasnije tijekom života. Sluh, vid, verbalno izražavanje, sposobnost čitanja, učenje stranih jezika, matematička i kreativna sposobnost, socijalna prilagodljivost samo su neke od sposobnosti koje se uz pomoć glazbe mogu razvijati kod djece.

Predškolska djeca trebaju u glazbenim aktivnostima što više koristiti razne ritmičke instrumente, prisustvovati u glazbenim improvizacijama koje će razvijati njihov osjećaj za ritam, koordinaciju pokreta, memoriju, kao i sposobnost slušanja. Pravilan odabir glazbenih pjesama uz korištenje ritmičkih instrumenata i igre pomoći će djeci lakše prepoznati samoglasnike, dijeliti riječi na slogove te lakše usvojiti početno čitanje i pisanje.

Dokazana je povezanost glazbenih iskustva sa socijalnom kompetencijom djeteta. Istraživanja pokazuju kako djeca koja se glazbeno obrazuju postižu bolje rezultate na pojedinim testovima od djece koja nisu glazbeno obrazovana. Djeca koja čitaju note, redovito vježbaju sviranje nekog instrumenta i pjevaju mogu pokazati znatno bolju spacijalnu percepciju, verbalne i matematičke vještine te kreativnost.

 

Poznavajući prednosti glazbe te vođeni interesima djece u skupini, odlučili smo kroz projekt prezentirati i probuditi kulturno umjetničku svijest i povezati glazbu s ranim učenjem stranog jezika kod djece u engleskom programu u objektu Gradići.

Aktivnosti koje smo provodili u skupini:

  • upoznavanje sa različitim glazbalima
  • sviranje glazbala i pjevanje na stranom jeziku prema vlastitoj ideji i prema glazbenom slikovnom predlošku
  • usvajanje glazbenih pojmova na engleskom jeziku
  • proučavanje kratkih edukativnih videa o vrstama instrumenata, povijesti glazbe i glazbenim žanrovima
  • izrada glazbenih plakata
  • sviranje glazbene ljestvice, jednostavnijih kompozicija na klavijaturi uz pjevanje i čitanje nota, simbolička igra “My rock band”
  • maskiranje u članove rock banda (povodom fašnika)
  • izrada glazbenog instrumenta – vodeni ksilofon
  • aktivno i pasivno slušanje glazbe na stranom jeziku koristeći različite medije: gramofon, kazetofon, cd player, laptop
  • slušanje glazbe i ekspresija kroz likovno stvaralaštvo
  • slušanje instrumentalne i vokalne glazbe na stranom jeziku različitih žanrova u svakodnevnom radu i igri (instrumentalna klasična glazba – opuštajuće aktivnosti – Yoga za djecu, ritmičko disanje, dnevni odmor)
  • posjet glazbenika Rafaela Lasića engleskoj skupini
  • koncert instrumentalne glazbe (izrada glazbenih ulaznica i podjela prije koncerta, glazbenik je odsvirao različite kompozicije, a djeca su ga pratila vokalno i pokretom)

 

Po završetku projekta kod djece je uočena bolja kooperativnost, uvažavanje ideja i inicijative drugih u svakodnevnom radu i igri, napredak u širenju spoznaja o glazbi i bogaćenju vokabulara na stranom jeziku te veće znanje o povijesti glazbe i glazbenim ličnostima.

 

Pripremila: Martina Popijač, odgajateljica

Još jedan Eko dan uz mnoštvo zabavnih i edukativnih aktivnosti

U srijedu 23.3. prekrasno proljetno vrijeme bilo je idealno za obilježavanje Eko dana Dječjeg vrtića Lojtrica. Cijeli dan bio je u znaku prirode i ekologije. Već prvi jutarnji koraci mališana bili su popraćeni zelenim balonima i drugim ukrasima dok su uz zvukove eko pjesmica koračali u ovaj Eko dan gdje ih je čekalo mnoštvo zabavnih i poučnih aktivnosti. Već osmu godinu zaredom naš Vrtić uspješno i ponosno nosi naziv Eko škole/vrtića, a ova godina nam je i posebno važna jer ćemo steći „Srebrni status“.

 

U vrtiću svakodnevno živimo eko pravilima odvajanjem papira u posebne kutije, štednjom vode i električne energije, bacanjem kora i ostataka voća u komposter, prikupljanjem čepova u za to predviđene spremnike. Ove godine u Eko tjednu odlučili smo proširiti znanje o EE otpadu (električni i elektronički otpad) te smo pozvali djecu i roditelje na akciju prikupljanja istog. Ovim putem zahvaljujemo svima na odazivu! Kako bi djeca bolje razumjela što je to EE otpad, koje su njegove štetnosti i kako se zbrinjava, u goste nam je stigla prof.dr.sc. Sanja Kalambura s Velikogoričkog veleučilišta. U interaktivnoj radionici gospođa Sanja je uz prekrasno ilustrirani strip „Oskarova zelena priča“ djeci približila pojam i važnost odvojenog recikliranja i sakupljanja EE otpada. Ova suradnja je tek dio naših želja i planova da u naše eko akcije što više uključimo i širu društvenu zajednicu.

 

Na svim objektima vrtića provedena je akcija uređenja dvorišta te cvjetnih i povrtnih gredica. Zajedno s djecom posadili smo trajnice prikupljene u suradnji s roditeljima. Posadili smo i stablo u dvorištu centralnog objekta (Catalpa Bignonioides Nana – Kuglasta Katalpa) o kojem ćemo brižno dalje brinuti.

Kod ulaza centralnog objekta podigli smo Eko zastavu koju su u velikoj svečanosti donijela djeca i Flora, „zaštitnica prirode“ koja nas je podsjetila na Eko kodeks i odluke o zaštiti prirode koje smo donijeli u Vrtiću.

 

Nakon svih ovih aktivnosti uslijedio je „zeleni ručak“ kao dio prigodnog jelovnika pod nazivom „Jedimo zeleno“ posebno osmišljenog baš za Eko dan.

 

Nastavljamo i dalje s našim eko aktivnostima kojima želimo usaditi djeci ljubav i brigu o okolišu jer to je dio odgovornosti svih nas odraslih.

 

„Eko, eko naš je znak

Čuvaj vodu, šumu, zrak!

Neka vide sada svi

Prirodu čuvamo mi!“

Predstava „Medina zimska avantura“

U razdoblju od 7. do 18. ožujka djeca našeg vrtića imala su priliku pogledati originalnu i nadasve poučnu dječju predstavu naše dramske skupine pod nazivom „Medina zimska avantura“.

Dramsku skupinu našeg vrtića čine odgojiteljice koje uz osobitu kreativnost posjeduju i glumački talent, a to su Ivana Grubelić, Manda Krvarić, Marinela Iličić,  Anita Miloš, Tanja Jelić, Laura Mrkonjić, Ivona Jozinović, Ivanka Puzak, Nina Knežević, Petra Siladi, Mišela Majić, Sanja Trumbetaš, Maria Kos i Ana Zrno. Dramska skupina bavi se osmišljavanjem, prilagođavanjem, stvaranjem predstava za djecu, prilagođenih njihovom uzrastu uz prikazivanje primjera dobre odgojno-obrazovne prakse i dramsko-scenskih izraza. Voditeljica dramske grupe je Petra Siladi koja je ujedno i autorica predstave koju smo gledali ovih dana. Treba napomenuti i da je cjelokupna scenografija i kostimografija također djelo ruku naših vrijednih odgojiteljica pa je tako Manda Krvarić  izradila kostime, a za scenografiju pobrinula se Sanja Trumbetaš. Uz to su odgojiteljice iz kreativne interesne skupine našeg vrtića sudjelovale pri izradi i osmišljavanju rekvizita potrebnih za predstavu.

Djeca su uz puno smijeha, veselja i plesa uživala u avanturama jednog mede koji je pokušavajući izbjeći zimski san upao u nevolje, ali je uz pomoć prijatelja šumskih životinja i dr. Dabra ipak pronašao mir i odmor koji nam je svima,  a posebice djeci, nužan za kvalitetan i zdrav život.

 

Pripremila: Tatjana Bašić, mag. praesc. educ.

Obilježili smo Tjedan mozga (14. – 20.3.2022.)

Tjedan mozga (Brain awareness week) međunarodna je kampanja koja se odvija u mjesecu ožujku s ciljem promocije znanja o mozgu, bolestima mozga i prevenciji istih.

U igraonici za potencijalno darovitu djecu „Munjeviti Lojtrići“, u utorak 15.3. istraživali smo kako povezanošću lijeve i desne polutke mozga možemo poticati kreativnost. Djeca su imala priliku iznositi ideje za što možemo iskoristiti neobičan predmet temeljem fotografije predmeta (divergentno mišljenje). Zatim su s povezom na očima sudjelovala u mindfulness vježbi „Orah“ kako bi osim dominantnog vidnog pobudila i druga osjetila. Nakon oluje ideja na temu polutki mozga, uslijedile su vježbe lateralne koordinacije i integracije koje su se djeci posebno svidjele (prema njihovim izjavama „teške, ali zabavne“). Glavna aktivnost bila je kreativna izrada neobičnog vrtićkog jelovnika temeljenog na namirnicama koje su zdrave za mozak. Djeca su surađujući u dva tima, uz koordiniranje odgojiteljica i psihologinje, izradila maštovite jelovnike. S ponosom možemo reći da je kombinacija tih dvaju jelovnika uvrštena u vrtićki jelovnik za tekući tjedan. Tako će sva djeca u petak 25. ožujka moći kušati obroke koje će vrijedne kuharice pripremiti vodeći se idejama naših „munjevitih“.

U mješovitoj skupini u Gradićima u projekt o emocijama uklopljeni su sadržaji vezani uz mozak i emocije. Tako je u četvrtak 17. i petak 18.3. prezentiran animirani film „Izvrnuto obrnuto“, kako bi se djeci na drugačiji način približila ideja nastanka emocija u mozgu.

Ovdje preuzmite linkove s nekim aktivnostima bilateralne koordinacije koje možete isprobati zajedno s djecom.

https://www.youtube.com/watch?v=GYe1WeAEbZY

https://www.youtube.com/watch?v=jwlNOUnGqYA

 

Tekst pripremila: Maja Detelić, psihologinja