Vrtić Lojtrica pomogao u nabavi dizalice za transfere

Dizalica za transfere „došla je kući“ zahvaljujući zajedničkim snagama djece, roditelja te cjelokupnog vrtića na čelu s ravnateljicom Ljubom Brnadić. Svesrdnim uključivanjem vrtića u Kampanju „Biljka za MD“ u svibnju 2021. godine, prikupljene su donacije od kojih je nabavljena dizalica za transfere namijenjena Ivoni Smolčić.

Više o tome možete pročitati ovdje: https://www.facebook.com/110139683743994/posts/713213870103236/

Izlaganje sportske skupine na regionalnoj smotri projekata građanskog odgoja

Na Regionalnoj smotri projekata u području nacionalnog programa odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo  (za područje Karlovačke, Krapinsko-zagorske, Sisačko-moslavačke i Zagrebačke županije), održane 5.travnja 2022., odgojiteljice mentorice Ana-Marija Cimaš i Nives Tepšić, predstavile su naš vrtić kroz projekt sportske skupine “Sport ne poznaje prepreke”. 

Cilj projekta je bio razvijanje senzibiliteta i prevencija potencijalnih predrasuda kod djece prema osobama s invaliditetom te njihovo upoznavanje sa sportovima osoba s invaliditetom. U sklopu projekta sportska skupina ugostila je srebrnog paraolimpijca Vladimira Šandora te su imali zajednički trening sa članovima i trenerima ” Fuji”- judo kluba osoba s invaliditetom. Kroz sport i sportska druženja, uz pomoć odraslih, kod djece su ojačali vrijednosti koje promiču ravnopravnost, pravednost, međusobno poštovanje, samokontrolu, empatiju, otvorenost prema različitostima. Neposrednim iskustvenim učenjem kroz projekt utjecalo se na formiranje svijesti i izgradnju stavova prihvaćanja osoba s invaliditetom kod djece.

Djeca su naučila promišljati o problematici s kojima se susreću i žive osobe s invaliditetom, spoznala kako postoje različiti uzroci invaliditeta te kako psihofizički nedostatak nije prepreka za bavljenje sportom i nizanjem uspjeha. Izlaganjem i radom s djecom na ovome projektu odgojiteljice potvrđuju činjenicu kako bavljenje sportom podiže kvalitetu života te daje djeci dobar primjer kako  smo u sportu svi jednaki i da samo radom i trudom možemo ostvariti zavidne rezultate.

 

Pripremila: Ivana Mahin, mag. praesc. educ.

Obilježili smo Dan planeta Zemlje

U petak, 22. travnja, kao i svake godine obilježili smo Dan planeta Zemlje. Kišni dan nije nas spriječio provesti s djecom mnogobrojne aktivnosti koje su ih poučile koliko je bitno voditi brigu o našoj planeti. Cilj svih provedenih aktivnosti bio je kod djece potaknuti svijest o problemu onečišćenja okoliša te im pokazati kako i oni malim koracima mogu činiti velike stvari.

Budući da naš vrtić već osam godina ponosno nosi naziv Eko vrtića, u njemu se svakodnevno, tijekom čitave pedagoške godine, provode eko aktivnosti kao što su odvajanje papira u posebne kutije, štednja vode i električne energije, bacanje kora i ostataka voća u komposter, prikupljanje čepova u spremnike i brojne druge. Na taj način djeci želimo usaditi pravilne navike ponašanja prema prirodi te razvijanje osjećaja i svijesti prema okolišu.

Za sve dobne skupine djece osmišljene su zabavne i poučne aktivnosti. Proučavali smo naš planet, čitali knjige, gledali filmove o očuvanju okoliša, razgovarali. U sklopu likovnih aktivnosti slikali smo Zemlju, crtali, izrađivali ju od kolaža i otiskivali ručicama. Pobrinuli smo se za naše prekrasno cvijeće u vrtu i uredili vrtić. Sve aktivnosti djeci su bile iznimno zanimljive.

Naša budućnost je u rukama naše djece i zato je vrlo važna edukacija djece od najranije dobi. U galeriji slika pogledajte kako su djeca obilježila ovaj važan dan.

Izložba radova djece sportske skupine u knjižnici Galženica

Ovih dana imali smo priliku pogledati krasne likovne radove mješovite sportske skupine DV Lojtrica. Izložba je bila postavljena u prostoru područne knjižnice Galženica. Djeca sportske skupine već drugu godinu za redom sa svojim odgojiteljicama sudjeluju u međunarodnom projektu na eTwinning-u pod nazivom „U svijetu likovnih umjetnika 4“.

„Sudjelovanjem u projektu djeca upoznaju život i umjetničko stvaralaštvo poznatih slikara, a ovom izložbom predstavili su likovne radove inspirirane umjetničkim djelima P. Mondriana, G. Seurata, S. Dalija, J.M. Basquiata, J. Rizzija, I. Rabuzina te hrvatskog akademskog kipara K. Kovačića.“, prenose odgojiteljice.

Slunjski (2013.) navodi da likovnim odgojem i obrazovanjem djeca od rane dobi razvijaju svoje likovne sposobnosti i svoju potencijalnu kreativnost, a na nama odraslima je da im to omogućimo i potičemo.

Vodeni tjedan zdravlja

Naš je vrtić i ove godine sudjelovao u obilježavanju Tjedna zdravlja povodom Svjetskog dana zdravlja (7. travnja) na temu vode. Aktivnosti su bile usmjerene na osvještavanje važnosti vode za zdravlje, spoznaje o tome gdje se sve voda nalazi u prirodi i što možemo učiniti za njezino očuvanje. Briga za čistoću okoliša odnosno vode u njoj doprinosi kvaliteti našeg zdravlja i života, ali i očuvanja istog.  

Tjedan zdravlja u vrtiću ove se godine obilježavao od 4. do 8. travnja s tematskim aktivnostima. Tjedan smo započeli Vodenim ponedjeljkom, u utorak smo se bavili vodama na Zemlji, u srijedu je tema bila čistoća vode, u četvrtak se govorilo o važnosti unosa vode, dok je petak dao pet(ak) za čisti svijet!

U aktivnosti su bile uključene sve skupine našeg vrtića i njihove odgojiteljice koje su  kreativnim i edukativnim aktivnostima jačale svijest djece o važnosti vode za život i zdravlje. Vjerujemo da će važne poruke poput  „Voda je najzdravije piće“, „Voda živi u svemu živom“, „Razvrstavanjem otpada čuvamo našu Zemlju i vodu“ i „Voda = Život“ ostati utkane u mislima i srcima naše djece, ali i odraslih.

Tjedan zdravlja u vrtiću dio je nacionalnog projekta Živjeti zdravo u vrtiću u koji je uključen i DV Lojtrica, a ima za cilj usvajanje zdravih navika od najranije dobi. O našem doprinosu tom hvale vrijednom cilju najbolje svjedoče fotografije.

Do sljedećeg tjedna zdravlja ne zaboravimo na važnost vode te tako (p)ostanimo zdravi, a samim time i puni života!

Pripremila: Tatjana Bašić, mag. praesc. educ.

 

Glazba kao poticaj u razvoju u predškolskom odgoju

Razvijanjem glazbenih sposobnosti i senzibiliteta kod djeteta razvija se niz sposobnosti od kojih će dijete imati puno koristi kako u djetinjstvu, tako i kasnije tijekom života. Sluh, vid, verbalno izražavanje, sposobnost čitanja, učenje stranih jezika, matematička i kreativna sposobnost, socijalna prilagodljivost samo su neke od sposobnosti koje se uz pomoć glazbe mogu razvijati kod djece.

Predškolska djeca trebaju u glazbenim aktivnostima što više koristiti razne ritmičke instrumente, prisustvovati u glazbenim improvizacijama koje će razvijati njihov osjećaj za ritam, koordinaciju pokreta, memoriju, kao i sposobnost slušanja. Pravilan odabir glazbenih pjesama uz korištenje ritmičkih instrumenata i igre pomoći će djeci lakše prepoznati samoglasnike, dijeliti riječi na slogove te lakše usvojiti početno čitanje i pisanje.

Dokazana je povezanost glazbenih iskustva sa socijalnom kompetencijom djeteta. Istraživanja pokazuju kako djeca koja se glazbeno obrazuju postižu bolje rezultate na pojedinim testovima od djece koja nisu glazbeno obrazovana. Djeca koja čitaju note, redovito vježbaju sviranje nekog instrumenta i pjevaju mogu pokazati znatno bolju spacijalnu percepciju, verbalne i matematičke vještine te kreativnost.

 

Poznavajući prednosti glazbe te vođeni interesima djece u skupini, odlučili smo kroz projekt prezentirati i probuditi kulturno umjetničku svijest i povezati glazbu s ranim učenjem stranog jezika kod djece u engleskom programu u objektu Gradići.

Aktivnosti koje smo provodili u skupini:

  • upoznavanje sa različitim glazbalima
  • sviranje glazbala i pjevanje na stranom jeziku prema vlastitoj ideji i prema glazbenom slikovnom predlošku
  • usvajanje glazbenih pojmova na engleskom jeziku
  • proučavanje kratkih edukativnih videa o vrstama instrumenata, povijesti glazbe i glazbenim žanrovima
  • izrada glazbenih plakata
  • sviranje glazbene ljestvice, jednostavnijih kompozicija na klavijaturi uz pjevanje i čitanje nota, simbolička igra “My rock band”
  • maskiranje u članove rock banda (povodom fašnika)
  • izrada glazbenog instrumenta – vodeni ksilofon
  • aktivno i pasivno slušanje glazbe na stranom jeziku koristeći različite medije: gramofon, kazetofon, cd player, laptop
  • slušanje glazbe i ekspresija kroz likovno stvaralaštvo
  • slušanje instrumentalne i vokalne glazbe na stranom jeziku različitih žanrova u svakodnevnom radu i igri (instrumentalna klasična glazba – opuštajuće aktivnosti – Yoga za djecu, ritmičko disanje, dnevni odmor)
  • posjet glazbenika Rafaela Lasića engleskoj skupini
  • koncert instrumentalne glazbe (izrada glazbenih ulaznica i podjela prije koncerta, glazbenik je odsvirao različite kompozicije, a djeca su ga pratila vokalno i pokretom)

 

Po završetku projekta kod djece je uočena bolja kooperativnost, uvažavanje ideja i inicijative drugih u svakodnevnom radu i igri, napredak u širenju spoznaja o glazbi i bogaćenju vokabulara na stranom jeziku te veće znanje o povijesti glazbe i glazbenim ličnostima.

 

Pripremila: Martina Popijač, odgajateljica